Євроінтеграція вимагає від України освітніх реформ не лише у науково-методичному, але й соціально-психологічному плані: розширення кордонів веде до розширення соціальних зв’язків різного рівня, що вимагає від кожної конкретної особистості відповідного рівня педагогічної культури, зокрема здатності оптимально організовувати власні самоосвіту і саморозвиток, а також ефективно передавати набутий досвід. Набуттях необхідних знань та умінь уможливлюється за умови вивчення майбутніми фахівцями різного спрямування дисципліни "Педагогіка".
Знання з педагогіки необхідні як для успішного професійного, так і особистісного розвитку. Розуміння основних педагогічних закономірностей допомагає краще зрозуміти себе і оточуючих людей, розширює світогляд, робить людину більш культурною і гуманною.
Мета дисципліни: пізнати закономірності педагогічної діяльності; усвідомити сутність процесів навчання і виховання як шляхів розвитку особистості; сформувати потребу в особистісному розвитку; досягати індивідуальних цілей у процесі навчання.
Завдання: засвоїти основні терміни і поняття педагогіки на рівні відтворення, тлумачення та використання їх у повсякденному та професійному житті; сприяти формуванню власної педагогічної позиції щодо навчально-виховного процесу; набути досвід самостійного і творчого аналізу та оцінки педагогічних явищ і ситуацій.
Після вивчення навчальної дисципліни студенти повинні
знати:
- місце та значення педагогіки в системі наук;
- основні категорії педагогіки;
- методи науково-педагогічних досліджень;
- актуальні проблеми дидактики на сучасному етапі;
- сутність процесу освіти та структуру системи освіти України;
- конкретні методики організації навчального процесу;
- моделі та структуру процесу навчання;
- структуру і суть процесу виховання.
Уміти:
- використовувати закони та закономірності педагогіки у реальному навчально-виховному процесі;
- аналізувати сучасну вітчизняну та зарубіжну систему освіти;
- будувати спілкування у процесі навчання;
- втілювати гуманістичні ідеали у виховний процес;
- володіти елементарними навичками аналізу навчально-виховних ситуацій, визначення та розв’язання педагогічних завдань у сім'ї і трудовому колективі;
- організовувати самоосвіту та самовиховання відповідно до власних особистісних особливостей, потреб та професійних запитів.
Даний дистанційний курс навчання складений у вигляді розгалуженої структури текстових документів. Він розбитий на теми, кожна з яких містить лекційний матеріал, тест для самоконтролю і контрольні запитання. Після кожної теми необхідно здійснити тестовий самоконтроль. Крім того, навчальна програма передбачає виконання індивідуальної контрольної роботи, завдання і методичні поради до неї подано нижче.
Бажаємо успіху у вивченні дисципліни “Педагогіка”!