Дисципліна призначена для вивчення методів організації більших масивів комп'ютерних даних з метою їхньої ефективної обробки, пошуку необхідної інформації, а також побудови різних програмних додатків для рішення прикладних задач, зв'язаних з нагромадженням, обробкою і пошуком різної інформації.
Мета дисципліни — надати студентам методи побудови ефективних структур даних, що забезпечують цілісність і несуперечність збереженої інформації, засоби і методи її обробки, методи створення і використання різних програмних об'єктів, необхідних для введення і контролю інформації, зручного представлення результатів обробки накопичених даних, їхнього аналізу і прийняття відповідних рішень.
Дисципліна вивчається після курсу дисципліни «Інформатика і комп'ютерна техніка».
Після вивчення дисципліни студенти будуть знати:
* методи представлення і створення структур даних для рішення необхідної прикладної задачі;
* методи обробки і відбору необхідної інформації;
* методи представлення вхідної інформації і результатів її обробки;
* методи створення додатків для рішення задач на основі систем управління базами даних.
Студенти будуть вміти:
* аналізувати прикладну задачу і будувати відповідну їй структуру зв'язаних елементів даних;
* аналізувати отриману структуру на наявність помилок або можливостей підвищення ефективності обробки даних;
* створювати базу даних і всі необхідні об'єкти для збереження й обробки інформації, а також засоби автоматизації для побудови програмного додатка і використання його в повсякденній роботі.
Дисципліна відіграє важливу роль у професійній підготовці студентів за фахом «Економічна кібернетика», оскільки дає сучасний і досить ефективний інструмент для рішення як простих прикладних задач, так і побудови складних інформаційно-аналітичних систем, зв'язаних з комплексною обробкою даних і їх аналізом. В даний час практично будь-яка організація або підприємство займається нагромадженням інформаційних даних своєї діяльності і має потребу в їхній ефективній організації й обробці для більш якісного керування, планування і представлення перспектив свого розвитку.