Хмельницький нацiональний унiверситет 
 Маркетинговий аналіз *
Вступ

Маркетинговий аналiз

Кафедра Маркетингу

Автор курсу

Майорова Наталія Іванівна
старший викладач

 
  Курс сертифiкований.
Сертифiкат № 404.
Протокол № 6 від 25.06.2013р.
 

“Маркетинговий аналіз” є однією із спеціальних дисциплін у підготовці бакалаврів зі спеціальності: “Маркетинг”.

Функціонування будь-якої організації пов`язано із змінами у внутрішньому і зовнішньому середовищі, що обумовлює необхідність розробки нових підходів до визначення цільової функції діяльності організації, обґрунтування економічних передумов досягнення оптимального розміру прибутку, забезпечення конкурентоспроможності організації на ринку і визначення перспектив її розвитку. Досягти це можливо тільки на основі глибокого економічного і маркетингового (ситуаційного) аналізу.

У зв`язку з цим важливою стає задача оволодіння прийомами й методами маркетингового (ситуаційного) аналізу керівниками організацій та особливо спеціалістами з маркетингу.

Маркетологи повинні вміти аналізувати ситуацію на ринку, бачити перспективи своєї організації, вони повинні вміти порівнювати результати діяльності своєї організації з конкурентами, визначати її силу та слабкість, ринкові можливості і загрози, вивчати фактори впливу на обсяги продажу, частку ринку, прибуток, знаходити конкретні рішення виходу зі складних ринкових ситуацій.

Тобто, зазначена дисципліна висвітлює теоретичні основи маркетингового аналізу, його методологію, об’єкти і технологію аналізу, спрямовує студентів на опанування сучасних методів ситуаційного аналізу.

Мета: формування системи знань про сутність маркетингового аналізу, його цілі, задачі та основні методи, використання його прийомів та інструментів в діяльності підприємств.

Завдання: вивчення основних понять, технології і методів маркетингового аналізу; набуття практичних навичок збору інформації, її аналізу і розв’язання конкретних маркетингових ситуацій; розробки маркетингових рішень і формування вмінь творчого пошуку резервів удосконалення маркетингової діяльності підприємств.

Предмет: вивчення маркетингового середовища підприємства, методів й прийомів маркетингового аналізу, його організацію та інформаційне забезпечення, а також технологію проведення аналізу ринку, товарів, споживачів, конкурентів та напрямків маркетингової діяльності підприємства.

Таким чином, вивчення дисципліни “Маркетинговий аналіз” є необхідною умовою отримання кваліфікації зі спеціальності 6.05.01.08 – “Маркетинг”.

© Хмельницький нацiональний унiверситет
29016 Україна м.Хмельницький вул.Iнститутська 11