Навчальна дисципліна “Управління трудовим потенціалом” призначена для вивчення проблем управління трудовим потенціалом у сучасних умовах переходу до ринку та формування у майбутніх спеціалістів з управління персоналом і економіки праці практичних навичок з прийняття управлінських рішень.
Важливим напрямком прискорення соціально-економічного розвитку держави є перебудова суспільної організації праці, вдосконалення політики зайнятості, розвиток різних організаційних форм залучення населення до суспільно корисної діяльності.
В зв’язку з цим важливого значення набуває формування і розвиток сукупних здібностей членів суспільства до праці, аналіз стану, соціально-економічних передумов та закономірностей формування трудового потенціалу, умови залучення та повного використання можливостей людського фактору, їх вплив на інтенсифікації, на ефективність народного господарства
Ефективність функціонування економічної системи визначається в першу чергу якістю наявних трудових ресурсів праці, способом їх включення в суспільне виробництво, рівнем використання наявного трудового потенціалу.
За цих умов до числа найбільш актуальних соціально-економічних проблем відноситься формування. розподіл і. використання трудових ресурсів – головної продуктивної сили суспільства.
Мета дисципліни — дати студентам знання з теорії та практики регулювання процесів відтворення і використання трудового потенціалу на макроекономічному рівні
Предметом вивчення дисципліни є - теоретичні засади формування та використання трудового потенціалу
Основні завдання дисципліни:
> сформувати у студентів стійкі знання теорії управління трудовим потенціалом;
> допомогти студентам набути вмінь і навичок самостійно розробляти заходи щодо вдосконалення системи управління трудовим потенціалом та оцінювання ефективності його використання.
Після вивчення дисципліни студенти повинні вміти та знати:
Знати
Вміти
- Об'єкт, предмет і метод управління трудовим потенціалом. суспільства
- Адекватно застосовувати основні поняття при аналізі макроекономічних процесів на ринку праці
- Сучасну демографічну ситуацію в Україні її демографічнау політику. Суб’єкт, об’єкт демографічну та міграційну політику, політики, . Концепцію та методи демографічної політики.
- Характеризувати сучасну демографічну ситуації в Україні.,суб’єкти, об’єкти та методи демографічної і міграційної політики.
-Формування й розвиток трудового потенціалу, місце і роль різних соціально-демографічних груп населення в трудовому потенціалі суспільства. Взаємозв'язок населення і трудового потенціалу суспільства.
- Характеризувати місце і роль різних соціально-демографічних груп населення в трудовому потенціалі суспільства.
-Систему управління трудовим потенціалом суспільства, рівні управління трудовим потенціалом., суб'єкти, об'єкти і предмет управління трудовим потенціалом, методи управління трудовим потенціалом.
- Здійснювати характеристику рівнів управління трудовим потенціалом, суб'єктів, об'єктиів і методів управління трудовим потенціалом.
-Формування загальноосвітнього та кваліфікаційного рівня трудового потенціалу.Завдання управління формування загальноосвітнього та професійного рівня трудового потенціалу
- Характеризувати якісні зміни праці в ринкових умовах та вимоги до якості трудового потенціалу
- Міжнародне співробітництво в управлінні трудовими ресурсами.Стан інтеграції України в міжнародний ринок праці.
- Досвід підготовки та перепідготовки робочої сили.
- Актуальні проблеми управління трудовим потенціалом в контексті міжнародного досвіду.
- Оцінювати роль міжнародної організації праці (МОП) як координатора міжнародного співробітництва.
- Здійснювати розробку пропозицій щодо вирішення проблем управління трудовим потенціалом в контексті міжнародного досвіду.
-Сучасний рівень ефективності використання трудового потенціалу в України.
- Характеристику резервів і шляхи підвищення ефективності використання трудового потенціалу України.
-Оцінювати показники і критерії економічної та соціальної ефективності використання трудового потенціалу, використовувати основи класифікації резервів ефективності використання трудового потенціалу в Україні.
Даний дистанційний курс навчання складений у вигляді розгалуженої структури електронних текстових документів. Він поділений на теми, кожна з яких, у свою чергу, містить крім лекційного матеріалу: тести для самоконтролю, індивідуальні завдання і контрольні запитання.
Перед початком вивчення змісту навчальної дисципліни рекомендується ознайомитися з розділом “Рекомендації студенту”.