Актуальність практичних і прикладних проблем ефективного управління людськими ресурсами підприємств і організацій потребує формування системи міждисциплінарних знань щодо: опанування структурно - логічного методу теоретичного дослідження процесу праці як складної системи “людина - техніка”; ознайомлення з основними засадами та принципами побудови перспективної форми високоефективної організації праці на підприємствах – гармонійного виробництва
в умовах розвитку ринкових відносин, а особливо – в період антикризового управління.
Даний курс заснований на сучасних підходах щодо теорії і практики організації та дослідження гнучкості і надійності системи “людина - техніка”.
В ньому використовується сучасний досвід щодо результативності гармонізації господарювання і економіки результативності.
Мета викладання дисципліни. Надати майбутнім фахівцям з управління персоналом систематизоване уявлення про розмір допустимих фізичних, інтелектуальних, емоційних затрат, які вимагає робота в конкретних організаційно - технічних умовах, і у відповідності з цим, коригувати свій підхід до проектування відповідних компонентів, ланок і взаємодії в робочій системі «людина - техніка».
Завдання дисципліни: вивчення дисципліни «Ергономіка» поряд з реалізацією загальних вимог, встановлених у державному освітньому стандарті вищої професійної освіти до підготовки фахівців в області економіки праці та управління персоналом, є наступні: забезпечити майбутнього економіста, працівника апарату управління теоретичними знаннями в області основних напрямів і завдань ергономічного аналізу і проектування; сформувати навички практичного використання методів вивчення і ергономічного опису робочої системи і її окремих елементів, розробки заходів щодо підвищення ергономічності робочої системи; дати уявлення про основні критерії оцінки проекту робочої системи, а також навчити оцінювати економічний і соціальний ефект ергономічних розробок.
Предмет дисципліни: трудова діяльність людини в системах «людина -техніка-середовище».
В результаті вивчення дисципліни «Ергономіка» студент повинен:
знати:
- основні змістовні поняття ергономіки;
- аналітичні (описові), експериментальні та розрахункові методи ергономічних досліджень;
- особливості різних видів трудової діяльності як предмета управління, проектування та оцінки в ергономіці;
- поняття систем "людина-колектив", "колектив-машина", "людина-мережа", "колектив-організація" та особливості їх проектування, включаючи особливості проектування робочих систем, пов'язаних з використанням комп'ютерної техніки.
вміти:
- провести ергономічний аналіз робочого місця і його елементів, робочого простору і робочого середовища;
- дати оцінку ефективності проекту робочої системи на основі ергономічних критеріїв
Даний дистанційний курс навчання складений у вигляді розгалуженої структури текстових документів. Він розбитий на теми, кожна з яких у свою чергу містить лекційний матеріал, тест для самоконтролю, вправи і контрольні запитання. Перед початком вивчення тем дисципліни рекомендуємо ознайомитися з розділом «Рекомендації студенту».
БАЖАЄМО УСПІХУ У ВИВЧЕННІ ДИСЦИПЛІНИ "ЕРГОНОМІКА"!!!