Зміст програми курсу “Маркетинг в банках” охоплює такі питання як визначення мети, завдань, методології та методики дисципліни, а також визначення ролі і місця банківського маркетингу в загальній теорії маркетингу та в ринковій економіці.
Банківський маркетинг виник як відокремлена галузь послуг маркетингу наприкінці 70-х років ХХ ст. на стику дисциплін “Маркетинг” і “Банківська справа”. Він має служити для максимального наближення банківських послуг до потреб клієнтів.
Мета курсу - надання знань про методи дослідження та прогнозування кон'юнктури грошового ринку та ринку банківських послуг; оволодіння теоретичними знаннями та одержання практичних навичок з організації та управління маркетинговою діяльністю в банку.
Завдання: вивчення сутності, цілей та засад маркетингу в банку, методики досліджень банківського ринку, інструментів маркетингу в банківській діяльності; набуття вмінь реалізовувати системний підхід до визначення та здійснення маркетингових стратегій банку.
Основні завдання дисципліни:
- ознайомити з особливостями маркетингової діяльності в банківській сфері;
- дати практичні навички щодо проведення маркетингових досліджень в банкірській сфері;
- ознайомити із сутністю та методами розробки маркетингової стратегії в банку;
- дати навички щодо вибору та обґрунтування організаційної структури управління маркетинговою діяльністю банківських установ;
- дати практичні навички щодо розробки товарної, асортиментної та цінової політики, а також ризикової стратегії в системі банківського маркетингу.
Предмет: ринок банківських продуктів і послуг.
Після вивчення дисципліни студент повинен знати:
- сутність банківського маркетингу, його роль та значення для господарської діяльності фірми на ринку;
- основні рішення, які приймаються у сфері банківського маркетингу;
- основні підходи до формування комплексу банківського маркетингу;
вміти:
- використовувати на практиці вміння і навички щодо аналізу ринку банківських продуктів і послуг;
- формувати товарну, цінову, комунікаційну та збутову політики банківських установ.