Метою дисципліни „Соціально-економічні основи формування якості” є вивчення сутності і особливостей формування якості; формування у майбутніх спеціалістів комплексу знань щодо базових принципів, категорій, методів та інструментів управління якістю на сучасних підприємствах, узагальнюючи основні досягнення теорії та практики в області менеджменту якості; формування уяви про системну організацію процесів управління якістю організації.
Завдання навчальної дисципліни: засвоєння студентами теорії формування якості; набуття навичок наукового обґрунтування основних положень управління якістю, вміння оволодіння основними методами управління якістю та набуття практичних навичок застосування методів оцінки якості у процесі підготовки консультаційних проектів та написанні наукових робіт; засвоєння вимог відповідності якості міжнародним стандартам.
Предметом навчальної дисципліни є якість у всіх її проявах.
Після вивчення дисципліни студент повинен знати:
- сутність основних теоретичних положень сучасної концепції формування якості;
- співвідношення категоріальних понять в системі управління якістю;
- напрями державної політики у сфері якості;
- призначення та механізми застосування класичних і сучасних методів та інструментів управління якістю в діяльності підприємств;
- основи інтелектуалізації систем управління якістю;
- положення системного підходу до формування якості;
- еволюцію розвитку систем якості;
- обґрунтування якості у сфері послуг;
- концептуальні положення інтелектуалізації систем управління якістю;
- зміст складових, які утворюють якість трудового життя;
- сутність якості життя в механізмі цивілізованого розвитку.
Після вивчення дисципліни студент повинен вміти:
- розробляти заходи щодо підвищення задоволення клієнтів якісними товарами та послугами;
- розробляти заходи щодо підвищення якості трудового життя;
- здійснювати аналіз синтетичних категорій якості життя.