Мета викладання дисципліни. Активізація зовнішньоекономічної діяльності суб’єктів господарювання на сьогодні вимагає докладне вивчення питань, пов’язаних із управлінням діяльності підприємства на зовнішніх ринках. Таким чином, метою викладання дисципліни «Менеджмент зовнішньоекономічної діяльності» є формування у майбутніх менеджерів системи спеціальних знань і практичних навичок щодо прийняття і виконання управлінських рішень у сфері ЗЕД.
Предмет дисципліни. Предметом вивчення дисципліни «Менеджмент зовнішньоекономічної діяльності» є система управлінських відносин щодо планування, організації, координації, регулювання та контролю за зовнішньоекономічною діяльністю підприємства.
Завдання дисципліни. Надати студентам знання і практичні навички для розв’язання конкретних завдань та прийняття управлінських рішень у зовнішньоекономічній діяльності в умовах формування ринкової моделі господарювання.
Після вивчення дисципліни «Менеджмент зовнішньоекономічної діяльності» студент має досягти таких результатів навчання (сукупність знань, умінь, навичок, компетентностей):
знати:
* методологічні та організаційні основи управління зовнішньоекономічною діяльністю;
* управління конкурентоспроможністю підприємств при виході на зовнішні ринки;
* методи стратегічного планування зовнішньоекономічної діяльності;
* методи управління зовнішньоекономічними угодами підприємства;
* особливості управління діяльністю транснаціональних корпорацій;
* методи мотивування персоналу, контролювання, діагностування та регулювання ЗЕД;
* методики оцінювання та управління ризиками ЗЕД;
* специфіку Менеджмент зовнішньоекономічної діяльності в умовах кризових ситуацій
уміти:
* організовувати ЗЕД;
* оцінювати виконання зобов'язань щодо експортно-імпортних угод, ефективність зовнішньоторговельних угод; конкурентоспроможність продукції на зовнішньому ринку та визначати шляхи її підвищення, економічну ефективність управлінських рішень у сфері зовнішньоекономічної діяльності підприємства;
* формувати стратегію проникнення на зовнішні ринки, проводити маркетингові дослідження зовнішніх ринків;
* укладати зовнішньоекономічні угоди з закордонним партнерами, визначати та оцінювати основні показники діяльності зарубіжних фірм;
* формувати систему інформаційного забезпечення ЗЕД;
* виконувати економічне обґрунтування управлінських рішень пов'язаних з управлінням зовнішньоекономічною діяльністю в умовах кризових ситуацій.
бути здатним:
- використовувати інструменти менеджменту в зовнішньоекономічної діяльності
Бажаємо успіху у вивченні дисципліни «Менеджмент зовнішньоекономічної діяльності»!