За сучасних умов освіта виступає потенційно могутнім фактором соціально-економічного, науково-технічного і культурного розвитку цивілізації. Вона проникає у всі аспекти соціального життя, бере на себе відповідальність за виховання підростаючого покоління, розвиток особистості, підготовку кваліфікованих кадрів для всіх сфер життєдіяльності суспільства. На сьогодні освіта як сфера інтелектуального і духовного розвитку особистості переживає складні часи, що обумовлено розбудовою нової системи управління, створенням початкових основ інтеграції України в європейський освітній простір. Це обгрунтовано тим, що ця сфера повинна відповідати вимогам часу. Вона має бути: доступною, гуманною, з орієнтацією на кращі вітчизняні та світові зразки за змістом і технологіями навчання. У складних умовах сьогодення зростає роль нарощування лідерського потенціалу представників сфери освіти, у зв’язку з чим особливої уваги набуває роль керівника освітньої організації як соціальної інституції, що готує майбутнє нашої держави.
Метою вивчення дисципліни є формування у студентів системи знань стосовно управління процесами в закладах освіти, ідентифікувати проблеми в організації та обґрунтовувати методи їх вирішення; мати навички прийняття, обґрунтування та забезпечення реалізації управлінських рішень, враховуючи вимоги чинного законодавства, етичні міркування та соціальну відповідальність; демонструвати лідерські навички та вміння працювати у команді, взаємодіяти з людьми
Завдання вивчення дисципліни:
– дослідження інституційного середовища забезпечення освіти;
– забезпечення надання студентам знань і практичних навичок з прийняття управлінських рішень в освітніх закладах,
– вивчення специфіки поведінки керівника навчального закладу;
– вивчення способів управління конфліктами й стресами в організації діяльності закладів освіти;
* навчитися розв’язувати проблемні завдання в процесі надання освітніх послуг;
* особливостей
* вивчення особливостей лідерства у діяльності керівника освітньої організації.
Даний курс складається із системи тем, тестового контролю, питань для підсумкового контролю, тощо.
Перед початком вивчення тем дисципліни рекомендуємо ознайомитися з розділом «Рекомендації слухачу».
Бажаємо успіху у вивченні дисципліни «Адміністрування в закладах освіти»!