Хмельницький нацiональний унiверситет 
 Методи економічних досліджень на підприємстві
Вступ
Програма навчання
Рекомендацiї
Оцiнювання
Лiтература

Методи економічних досліджень на підприємстві”

Кафедра Економіки підприємства і підприємництва

Автор курсу

Пилипяк О.В.
кандидат економічних наук
старший викладач

 
  Курс сертифiкований.
Сертифiкат № 775.
Протокол № 6 від 25.06.2013р.
 

В сучасних умовах господарювання, коли наша держава отримала статус країни з ринкової економікою, значно посилився вплив конкурентного чинника. Загальновідомо, що саме конкурентний чинник – основне джерело розвитку економічної системи. Усе це обумовлює одну важливу обставину: зросли вимоги щодо обґрунтованості прийнятих економічних й взагалі управлінських рішень, а отже – набуло якісно нового значення питання вибору й застосовування методів економічних досліджень, які б не тільки задовольняли вимозі адекватності, а й цілі низці інших не менш важливих вимог та критеріїв.

Мета дисципліни: формування системи теоретичних знань з застосування методів економічних досліджень у фінансовій, виробничій, інвестиційній сферах на рівні підприємства в цілому, а також його структурних підрозділів з урахуванням специфіки об’єкта дослідження та набуття практичних навичок з організації та проведення економічних досліджень в сучасних умовах.

Завдання дисципліни: з’ясувати суть та особливості функціонування економічної системи, соціально-економічних процесів; розглянути суть економічних задач як основну передумову здійснення економічних досліджень; з’ясувати цілі та сфери економічного дослідження; розглянути суть методу дослідження та методологію економічного дослідження в цілому; класифікувати та охарактеризувати усі групи методів економічного дослідження; з’ясувати суть, значення та форми інформаційного забезпечення економічного дослідження; розглянути та дати повну характеристику спеціальним методам економічного дослідження; підвищення методологічної культури економічних досліджень.

Предмет дисципліни: методологія дослідження економіки.

Після вивчення дисципліни студент повинен знати:

- що представляє собою економічна система і як вона функціонує;

- у чому полягає суть наукового пізнання; його форми;

- суть методу дослідження та найпоширенішої гіпотетико-дедуктивної моделі пізнання;

- суть основних методологічних підходів до здійснення економічного дослідження;

- класифікацію та характеристики основних та другорядних методів економічного дослідження на підприємстві;

- зміст та складові інформаційного забезпечення економічного дослідження;

- інструментарій формування масиву вихідної інформації;

- особливості застосування методів економічних досліджень в різних сферах здійснення економічної діяльності підприємства.

Після вивчення дисципліни студент повинен уміти:

- здійснювати класифікацію економічних досліджень;

- здійснювати попередній аналіз вихідного масиву даних;

- приводити вихідний масив даних до заданого виду, який би задовольняв умовам співставності, наочності даних тощо;

- обирати методи економічних досліджень при здійсненні самих економічних досліджень;

- застосовувати всезагальні, загальнонаукові та спеціальні методи економічних досліджень;

- застосовувати такі спеціальні методи економічних досліджень як: метод економічного аналізу, статистичний метод, математичний метод;

- здійснювати моделювання соціально-економічних явищ та процесів;

- застосовувати методи економічних досліджень в операційні діяльності, інвестиційній діяльності, фінансові діяльності.

© Хмельницький нацiональний унiверситет
29016 Україна м.Хмельницький вул.Iнститутська 11