“Маркетинговий аналіз” є однією із спеціальних дисциплін у підготовці бакалаврів зі спеціальності: “Маркетинг”.
Функціонування будь-якої організації пов`язано із змінами у внутрішньому і зовнішньому середовищі, що обумовлює необхідність розробки нових підходів до визначення цільової функції діяльності організації, обґрунтування економічних передумов досягнення оптимального розміру прибутку, забезпечення конкурентоспроможності організації на ринку і визначення перспектив її розвитку. Досягти це можливо тільки на основі глибокого економічного і маркетингового (ситуаційного) аналізу.
У зв`язку з цим важливою стає задача оволодіння прийомами й методами маркетингового (ситуаційного) аналізу керівниками організацій та особливо спеціалістами з маркетингу.
Маркетологи повинні вміти аналізувати ситуацію на ринку, бачити перспективи своєї організації, вони повинні вміти порівнювати результати діяльності своєї організації з конкурентами, визначати її силу та слабкість, ринкові можливості і загрози, вивчати фактори впливу на обсяги продажу, частку ринку, прибуток, знаходити конкретні рішення виходу зі складних ринкових ситуацій.
Тобто, зазначена дисципліна висвітлює теоретичні основи маркетингового аналізу, його методологію, об’єкти і технологію аналізу, спрямовує студентів на опанування сучасних методів ситуаційного аналізу.
Мета: формування системи знань про сутність маркетингового аналізу, його цілі, задачі та основні методи, використання його прийомів та інструментів в діяльності підприємств.
Завдання: вивчення основних понять, технології і методів маркетингового аналізу; набуття практичних навичок збору інформації, її аналізу і розв’язання конкретних маркетингових ситуацій; розробки маркетингових рішень і формування вмінь творчого пошуку резервів удосконалення маркетингової діяльності підприємств.
Предмет: вивчення маркетингового середовища підприємства, методів й прийомів маркетингового аналізу, його організацію та інформаційне забезпечення, а також технологію проведення аналізу ринку, товарів, споживачів, конкурентів та напрямків маркетингової діяльності підприємства.
Таким чином, вивчення дисципліни “Маркетинговий аналіз” є необхідною умовою отримання кваліфікації зі спеціальності 6.05.01.08 – “Маркетинг”.