Дисципліна «Математичні моделі в менеджменті і маркетингу» призначена для розвитку знань та вмінь студентів в галузі побудови та аналізу економіко-математичних моделей для розв’язання завдань управлінської, виробничої та маркетингової діяльності .
Мета: формування системи теоретичних і практичних знань у галузі дослідження та моделювання систем і процесів у менеджменті та маркетингу.
Завдання та предмет дисципліни.
Завданням є вивчення методології, методики та інструментарію побудови економіко-математичних моделей у менеджменті й маркетинговій діяльності, їх аналізу та використання, набуття знань про основні моделі оптимізаційних задач та методи їх розв’язання, а також вміння застосовувати їх до рішення практичних задач економіки.
У результаті вивчення дисципліни студент повинен:
знати:
- класифікацію моделей, сферу їх застосування;
- структуру математичних моделей, що застосовується в менеджерській та маркетинговій діяльності;
- методи збору та статистичної обробки інформації;
- порядок побудови моделей для розв’язання оптимізаційних завдань;
- моделі станів і динаміки функціонування товарних ринків і обсягів пропонування товарів та послуг;
- моделі конфліктних ситуацій;
- методи прийняття управлінських рішень за умов невизначеності;
- методи оцінки ефективності інвестиційних проектів;
- моделі попиту і споживання ;
- методи одержання та опрацювання експертних оцінок у менеджменті та маркетингу;
вміти:
- формулювати математичну модель, що відповідає економічній задачі;
- обирати й застосовувати найбільш ефективні методи розв’язання задачі;
- давати економічну інтерпретацію отриманому розв’язку та рекомендації щодо його практичного застосування;
- проводити опрацювання статистичних даних шляхом використання описової статистики та формулювання висновків;
- оцінювати ступінь невизначеності та ризику і використовувати модельний апарат для прийняття управлінських рішень;
- проводити оцінку ефективності інвестиційних проектів.