Становлення цивілізованих ринкових відносин в Україні обумовлює необхідність більш якісної і різноманітної підготовки фахівців економічного профілю. Впровадження курсу «Оціночна діяльність» продиктовано часом і об’єктивно необхідно для підвищення професійного рівня майбутніх кадрів. Треба відзначити, що питання оцінки бізнесу та нерухомості завжди були об’єктом пильної уваги економістів усього світу. У світовій практиці сформовані основні підходи до оцінки. Перехідні умови України вимагають інтерпретації і правильної адаптації закордонних методик до наших умов.
Метою вивчення дисципліни є оволодіння теоретичними знаннями й набуття методичних та практичних навичок оцінки нерухомого майна та вміння їх застосовувати для фінансово-господарчих операцій на підприємстві та ринку нерухомості.
Предмет дисципліни: система економічних, організаційних і правових відносин, що виникають під час оціночної діяльності.
Основними завданнями, що мають бути вирішені в процесі вивчення дисципліни, є:
– засвоєння теоретичних засад формування та класифікації нерухомості, її завдань та цілей, алгоритму та концептуальних основ її оцінки;
– оволодіння сучасними методологічними підходами до оцінки та управління нерухомістю;
– вміння застосовувати теоретичні знання у практичній діяльності та оцінювати фактори впливу на формування вартості об’єктів нерухомості;
– вміння аналізувати економічний, соціальний, інженерно-технічний стан об’єктів нерухомості.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студенти повинні знати: ознаки та особливості нерухомості, види ринків нерухомості та правочинів, що здійснюються на них.
Студенти повинні вміти: аналізувати економічний, соціальний, інженерно-технічний стан об’єктів нерухомості; засвоїти підходи й методи оцінки нерухомості, навчитися використовувати їх у практичній діяльності.
Вивчення курсу пов’язане з такими дисциплінами як Правознавство, Фінанси, Статистика, Економіка підприємства.
Навчальний курс «Оціночна діяльність» відіграє важливу роль у науковому та професійному формуванні студентів економічних спеціальностей як майбутніх фахівців .