Назва дисципліни за навчальним планом спеціальності облік і аудит: "Інформаційні системи і технології обліку"
Принципи та вимоги ринкових відносин сьогодні поширилися на систему освіти. Це означає, що попит існує лише на випускників вищих навчальних закладів України, які обізнані з предметом своєї майбутньої діяльності і добре володіють сучасними інформаційними технологіями, що забезпечують виконання посадових обов'язків на відповідному рівні. Особливу роль у підготовці висококваліфікованих фахівців відіграють дисципліни, які знаходяться на перетині професійно - орієнтованої системи знань і сучасних інформаційних технологій. До такої категорії належить дисципліна "Інформаційні системи і технології обліку" (далі "ІСТО"), яку викладають у вищих навчальних закладах майбутнім фахівцям з обліку і аудиту. В останнє десятиліття тематична структура, інформаційне наповнення, як, власне, і сама назва дисципліни, неодноразово змінювалися. Необхідно підкреслити, що знання в галузі інформаційних систем і технологій є дуже динамічними, тому дисципліна постійно змінюватиметься і розвиватиметься.
Мета дисципліни "ІСТО": формування системи теоретичних і практичних знань у галузі побудови і функціонування інформаційних систем і комп'ютерної техніки та можливостей їх використання в обліку.
Завдання дисципліни „ІСТО”: визначення основ облікової інформатики, складу облікових задач, особливостей їх розв'язання в умовах використання різних технологій обробки економічної інформації, набуття вмінь виконувати постановку типових бухгалтерських задач, розробляти алгоритм їх розв’язання з використанням систем управління базами даних і пакетів прикладних програм.
Сьогодні фахівець з обліку і аудиту повинен мати уявлення про основи побудови й функціонування автоматизованих інформаційних систем бухгалтерського обліку, аналізу і аудиту; розуміти свою роль на всіх стадіях життєвого циклу автоматизованої інформаційної системи бухгалтерського обліку. Для того щоб правильно оцінити, обрати й ефективно використовувати програмні засоби в практичній діяльності, йому необхідно орієнтуватися на великому ринку інформаційних продуктів для бухгалтерського обліку, аналізу і аудиту. Бухгалтер повинен володіти технологією ведення обліку, аналізу і аудиту в комп'ютерному програмному середовищі. Отже, головним завданням дисципліни "ІСТО" є вивчення побудови і функціонування автоматизованих інформаційних систем бухгалтерського обліку, набуття вмінь виконувати постановку типових бухгалтерських задач та вільно працювати в середовищі повнофункціональної комп’ютерної системи.
Предметом даної дисципліни є конкретні господарські ситуації, що виникають при здійсненні господарської діяльності підприємств та засоби господарства в умовах функціювання інформаційних систем і пов'язані з діяльністю підприємств – обліково-аналітична інформація підприємства.
Враховуючи професійну орієнтацію дисципліни, навчання має теоретико-прикладний характер, основу якого складають формування відповідної системи облікових знань та їх відпрацювання на підставі використання конкретних господарських ситуацій, що виникають при здійсненні діяльності підприємств в умовах функціювання інформаційних систем. В результаті освоєння даного курсу передбачається:
· створення у студентів впорядкованої системи знань про реальні можливості новітніх інформаційних технологій, формування бази для прийняття рішення, про оцінку необхідності та доцільності впровадження тих або інших інформаційних технологій в практику управління;
· вивчення студентами архітектури забезпечувальних елементів систем обробки інформації, функціональних підсистем; набуття студентами навичок практичної роботи по забезпеченню інструментальними засобами комп’ютерних технологій інформаційного обслуговування управлінської діяльності;
· знання основ використання засобів інформаційних технологій на базі систем підготовки текстових документів, обробки економічної інформації на основі табличних процесорів, використання систем управління базами даних (СУБД), інтегрованих програмних пакетів, корпоративних інформаційних систем; комп’ютерних технологій інтелектуальної підтримки управлінських рішень.
Даний дистанційний курс навчання складений у вигляді розгалуженої структури текстових документів. Він розбитий на окремі модулі, кожен з яких складається із певних тем. В свою чергу кожна тема містить лекційний матеріал, контрольні запитання та тестовий матеріал для самоконтролю.