Із розширенням меж функціонування української мови як державної в Україні гостро постало питання культури мовлення в загальнонаціональному вимірі й у фаховому зокрема.
„Ділова українська мова” – навчальна дисципліна, яка передбачає мовну підготовку майбутніх фахівців різних напрямів. Кожна професійна сфера поєднує у собі високий рівень культури мовлення (володіння мовними нормами), мовленнєвий етикет, свідоме розуміння фахової термінології, вміння оформляти відповідну документацію.
Мета курсу „Ділова українська мова” полягає у формуванні системи знань і вмінь із специфіки української професійної мови, з фахової термінології як основи професійної мови та зі стилістики службових документів.
Завдання курсу: дати основи усного й писемного фахового мовлення, ознайомити з теоретичними засадами нормативності української літературної мови, з елементами термінознавства та документознавства, виробити навички правильного використання мовних засобів залежно від сфери й мети спілкування, розкрити поняття ділової комунікації мовленнєвого етикету, сформувати комунікативні вміння та навички ділового мовлення.
У результаті вивчення дисципліни студенти повинні знати:
– лексичні, граматичні, пунктуаційні норми українського ділового мовлення;
– усталені словосполучення офіційно-ділового стилю та галузеву наукову термінологію;
– правила мовленнєвого етикету, особливості вживання мовних засобів у різних ситуаціях спілкування;
– правила складання, оформлення основних ділових паперів.
Навчальна дисципліна спрямована на формування таких вмінь:
– застосовувати набуті знання для реалізації фахових цілепокладань;
– правильно добирати лексичні засоби у всій їх багатоаспектності: мовні штампи, синоніми, пароніми, антоніми, терміни тощо;
– працювати зі словниками різних видів;
– дотримуватись культури усного і писемного мовлення, комунікативно виправдано використовувати мовні засоби у різних ситуаціях спілкування;
– грамотно складати, оформлювати елементарні документи.
Ділова українська мова – це складова майбутньої професійної компетенції кожного студента. Тож дисципліна є нормативною, вихідною у структурно-логічній схемі навчальних дисциплін.
Дистанційний курс навчання „Ділова українська мова” складений у вигляді розгалуженої структури текстових документів. Він розбитий на теми, кожна з яких у свою чергу містить лекційний матеріал. У межах курсу подано завдання для індивідуальної контрольної роботи, питання для підсумкового контролю, тестові завдання для тематичного (проміжного) й підсумкового контролю, довідкові матеріали. Перед початком вивчення тем дисципліни рекомендуємо ознайомитися з розділом „Рекомендації студенту”.
БАЖАЄМО УСПІХІВ У ВИВЧЕННІ ДИСЦИПЛІНИ „ДІЛОВА УКРАЇНСЬКА МОВА”!