Сьогодні дедалі більшу роль починає відігравати й уміння персоналу працювати в єдиній команді. Необхідність цю визнають як закордонні, так і українські фахівці у сфері управління.
Домінуючою моделлю організаційної поведінки стає колегіальна модель, базисом якої є партнерство та орієнтація на роботу в команді. Відповідно, важливу роль починають відігравати так звані міжособистісні компетенції – індивідуальні здібності, пов’язані із вмінням виражати почуття, критичним осмисленням і здатністю до самокритики, а також соціальні навички, пов’язані із процесами соціальної взаємодії та співробітництва, вмінням працювати у групах, приймати соціальні й етичні зобов’язання.
Мета дисципліни – формування системи теоретичних знань і практичних навичок у сфері командного менеджменту.
Завдання дисципліни полягають у тому, щоб озброїти студентів сучасними знаннями теорії управління командами та практичними навиками впливу на трудову поведінку як колективів працівників, так і окремих виконавців, з метою забезпечення ефективної спільної діяльності.
Предмет дисципліни: методи управлінського впливу на процеси групової динаміки, що відбуваються на підприємствах, в установах та організаціях.
Після опанування дисципліни студент повинен знати:
- зміст, завдання, принципи та напрямки реалізації стратегії управління командами в організації;
- поняття, основні ознаки і базові умови утворення команд в організації;
- підходи до класифікації команд;
- переваги й недоліки командної праці;
- механізми управління міжособистісними відносинами в команді;
- методи прийняття групових рішень в команді;
- механізми забезпечення ефективної роботи команди.
Після опанування дисципліни студент повинен вміти:
- ефективно керувати процесами групової динаміки;
- оцінювати фактори, які впливають на ефективність діяльності команди;
- оцінювати соціально-психологічний клімат, який панує у команді, розробляти пропозиції щодо його поліпшення;
- оцінювати вплив команди на трудову поведінку окремих працівників;
- застосовувати методи підвищення (зниження) згуртованості команди;
- застосовувати ефективні моделі лідерської поведінки;
- здійснювати управління конфліктами між членами команди;
- налагоджувати ефективні комунікації всередині команди та підтримувати зв’язки із зовнішнім середовищем.