Євроінтеграція вимагає від України освітніх реформ не лише у науково-методичному, але й соціально-психологічному плані: розширення кордонів веде до розширення соціальних зв’язків різного рівня, що вимагає від кожної конкретної особистості відповідного рівня психолого-педагогічної культури. Остання включає у себе багато елементів, зокрема уміння ефективно налагоджувати та підтримувати взаємозв’язки з різними людьми, здійснювати профілактику конфліктів, реалізовувати саморегуляцію у кризових та стресових ситуаціях, успішно розв’язувати власні психологічні проблеми, оптимально організовувати самоосвіту і саморозвиток тощо. Набуттях необхідних знань та умінь уможливлюється за умови вивчення майбутніми фахівцями різного спрямування дисципліни "Психологія і педагогіка".
Знання з педагогіки і психології необхідні як для успішного професійного, так і особистісного розвитку. Розуміння основних психологічних і педагогічних закономірностей допомагає краще зрозуміти себе і оточуючих людей, розширює світогляд, робить людину більш культурною і гуманною.
Мета дисципліни: пізнати закономірності психічної діяльності особистості; сформувати потребу в особистісному розвитку; навчитись виявляти психологічні особливості інших людей та будувати позитивні стосунки з оточенням і досягати індивідуальних цілей у процесі навчання.
Завдання: засвоєння основних термінів і понять психології та педагогіки на рівні відтворення, тлумачення та використання їх у повсякденному та професійному житті; формування вмінь і навичок використання психодіагностичних методик відповідно до їх призначення, психологічних знань про людину для аналізу конкретних життєвих ситуацій.
Після вивчення навчальної дисципліни студенти повинні
знати:
- основні психічні функції та їх фізіологічні механізми;
- сутність психіки людини, співвідношення природних і соціальних факторів у її становленні;
- шляхи пізнання навколишнього світу;
- особливості пізнавальної, мотиваційної, емоційно-вольової та інших сфер особистості.
уміти :
- давати психолого-педагогічну характеристику особистості;
- інтерпретувати власні психічні стани;
- володіти найпростішими прийомами психічної саморегуляції;
- пояснювати закономірності міжособистісних стосунків у повсякденні та діловій сфері;
- володіти елементарними навичками аналізу навчально-виховних ситуацій, визначення та розв’язання педагогічних завдань у сім'ї і трудовому колективі;
- організовувати самоосвіту та саморозвиток відповідно до власних особистісних особливостей, потреб та професійних запитів.
Даний дистанційний курс навчання складений у вигляді розгалуженої структури текстових документів. Він розбитий на теми, кожна з яких містить лекційний матеріал, тест для самоконтролю і контрольні запитання. Після кожної теми необхідно здійснити тестовий самоконтроль. Крім того, навчальна програма передбачає виконання індивідуальної контрольної роботи, завдання і методичні поради до неї подано нижче.
Бажаємо успіху у вивченні дисципліни “Педагогіка і психологія”!