Хмельницький нацiональний унiверситет 
 Комерційна діяльність посередницьких підприємств *
Вступ

Комерцiйна дiяльнiсть посередницьких пiдприємств

Кафедра Маркетингу

Автор курсу

Бичікова Лілія Анатоліївна
кандидат економічних наук
доцент

 
  Курс сертифiкований.
Сертифiкат № 408.
Протокол № 6 від 25.06.2013р.
 

В умовах становлення ринкової економіки в Україні зростає роль такого виду підприємницької діяльності як посередництво. Наявність ринкових відносин сприяє розвитку посередницької діяльності на комерційних засадах і забезпечує широку участь громадян у легальних формах бізнесу. Підвищення ефективності комерційного посередництва потребує підготовки висококваліфікованих підприємців - ініціативних, заповзятливих, здатних успішно працювати в нових економічних умовах. На ринку праці зростає попит на таких спеціалістів, як комерсант, менеджер, маркетолог, аудитор та інших фахівців, які володіють глибокими теоретичними знаннями у сфері комерційної діяльності та практичними навичками роботи.

Навчальна дисципліна «Комерційна діяльність посередницьких підприємств» є однією з основних дисциплін для підготовки бакалаврів, спеціалістів і магістрів у галузі економіки, фінансів і бізнесу. Вона вивчає сутність, об'єктивні закономірності, принципи й методи комерційної діяльності посередницьких підприємств в умовах ринкової економіки.

Основна мета вивчення цієї дисципліни - опанування студентами базових знань про засади та складові комерційної діяльності посередницьких підприємств.

Предметом курсу є вивчення комерційних процесів, закономірностей та засад організації комерційної діяльності посередницьких структур. Викладання цього курсу передбачає наявність у студентів базових знань у сфері економіки, маркетингу й фінансів.

Об'єктом вивчення дисципліни є торговельні, збутові, маркетингові та інші посередницькі організації, які займаються комерційною діяльністю при просуванні товарів від виробника до споживача.

У результаті вивчення навчальної дисципліни «Комерційна діяльність посередницьких підприємств» студент повинен знати: сутність, зміст і завдання комерційної діяльності; етапи організації та здійснення комерційної роботи підприємств оптової й роздрібної торгівлі; основні форми комерційних зв'язків між партнерами; способи забезпечення зобов'язань і порядок розв'язання спорів; особливості організації договірних відносин у сфері комерційної діяльності посередництва; організаційно-господарські форми посередницьких підприємств; матеріально-технічну базу комерційної діяльності посередницьких структур; фінансові засади комерційної діяльності посередницьких організацій; методи дослідження ринку товарів і послуг та визначальні засади формування попиту на продукцію, роботи й послуги; основні напрями розвитку і вдосконалення комерційної діяльності посередників.

Для успішної діяльності у сфері комерції майбутній фахівець повинен оволодіти такими практичними навичками: вміння аналізувати результати комерційної діяльності та розробляти заходи для підвищення її ефективності; організовувати комерційну роботу з продажу товарів і послуг; укладати договори на купівлю-продаж продукції та надання послуг; визначати ціни на закупівлю і продаж продукції та на послуги посередницьких підприємств.

Однією з умов досягнення успіху в комерційній діяльності є отримання необхідних знань про організацію, принципи, форми й методи такої роботи, оцінку її результатів. Проте відсутність вітчизняних навчальних посібників, упорядкованих відповідно до сучасних програм підготовки маркетологів, значно утруднює процес навчання майбутніх фахівців цього напряму.

Даний дистанційний курс навчання складений у вигляді розгалуженої структури текстових документів. Він розбитий на теми, кожна з яких містить лекційний матеріал, тест для самоконтролю, контрольні запитання. Перед початком вивчення тем дисципліни рекомендуємо ознайомитися з розділом “Рекомендації студенту”.

© Хмельницький нацiональний унiверситет
29016 Україна м.Хмельницький вул.Iнститутська 11