Мета та задачі дисципліни.
Метою навчального предмету є опанування системою фізико-хімічних знань про речовину та енергію як основних складових технологій, набуття знань про сучасні матеріали, сировину, сучасні енергетичні системи з метою більш ефективного їх використання, виключення токсичних та шкідливих матеріалів та профілактики виникнення відходів та забруднень; зниження впливу технологій на навколишнє середовище від розробки до використання.
Основне завдання навчального предмету – дати фізико-хімічну основу для формування у майбутнього фахівця світогляду, спрямованого на на постійне використання інтегральної превентивної стратегії охорони навколишнього середовища в процесах, виробах та послугах.
В результаті вивчення дисципліни " Фізико-хімічні основи чистих виробництв " студент повинен:
Знати:
– основні проблеми екології, науково-технічного прогресу та екологічний стан України;
– хімічну характеристику будови і властивостей речовин, сировини та сучасних матеріалів з метою їх більш ефективного використання з найменшим негативним навантаженням на довкілля;
– методи переробки і утилізації відходів, в тому числі полімерних матеріалів;
– фізико-хімічні основи перетворення енергії в природних і технологічних системах, традиційні та альтернативні джерела енергії та їх вплив на навколишнє середовище;
– фізико-хімічні основи методів оптимізації виробничих процесів та основних сучасні технологій; технології конверсії отруйних відходів.
Вміти:
– використовувати знання фізико-хімічних основ технологій для економіко-екологічного аналізу сучасних виробництв;
– визначати сутність та фізико-хімічні закономірності протікання процесів, що відбуваються у природному та техногенному навколишньому середовищі;
– оцінювати сировинну базу та продукти технологій з метою виключення токсичних та шкідливих матеріалів, та профілактики виникнення відходів та забруднень у їх джерелі виникнення;
– аналізувати та оцінювати енергетичну складову технологічного процессу та її вплив на навколишнє середовище;
– розв’язувати практичні задачі, в тому числі розрахункові, які базуються на фізико-хімічних знаннях;