Початково елементи математики з’явилися в зв’язку з необхідністю рішення практичних задач: вимірювання на місцевості, навігації і т.д. В наслідок цього математика була чисельною математикою – її ціллю являлося отримання рішення у вигляді числа.
При розв’язанні більшості прикладних задач математик проходить, грубо кажучи, два етапи: перший – це побудова математичної моделі, або іншими словами, формулювання та постановка задачі, а другий – знаходження шуканого розв’язку. Проте на практиці, у більшості випадків, не можливо знайти точний розв’язок поставленої перед нами математичної задачі. Це виникає головним чином не тому, що ми не вміємо це робити, а тому що шуканий розв’язок, зазвичай, не виражається через елементарні або інші відомі нам функції. Тому важливого значення набули чисельні методи, особливо в зв’язку із збільшенням ролі математичних методів в різних науки та техніки.
Під чисельними методами розуміють методи розв’язання задач, що зводяться до арифметичних і логічних дій над числами. Розв’язок одержаний числовим методом є наближеним і має деяку похибку.
Мета вивчення дисципліни полягає в засвоєнні основ розв’язання різноманітних задач за допомогою чисельних методів із застосуванням сучасної обчислювальної техніки.
В результаті вивчення дисципліни абітурієнти повинні вміти:
* класифікувати задачу;
* складати математичну модель даної задачі;
* застосувати загальні методи до рішення конкретних задач;
* використовуючи ЕОМ знаходити розв’язок задачі;
* обчислювати похибку знайденого розв’язку;
На базі отриманих знань студент повинен оволодіти навиками застосування чисельних методів в процесі розв’язування задач по обраній ним майбутній спеціальності.