Організація ефективного управління та взаємодії людей у сучасних організаціях передбачає необхідність планування та координації спільної діяльності, регулювання впливу індивідів, груп, організаційних структур на результати роботи. Саме для того щоб розвинути у студентів практичні навички ефективної взаємодії з людьми, уміння планувати та координувати спільну діяльність, у навчальні плани уведено курс “Організаційна поведінка”.
Основна мета дисципліни – вивчення індивідуально-психологічних характеристик особистості, її мотивації та ставлення до різних складових трудового процесу, вертикальних і горизонтальних комунікацій та міжособових стосунків, тенденцій організаційного розвитку та реакцій на зміни, що дасть можливість ідентифікувати, розуміти та прогнозувати людську поведінку в конкретних ситуаціях.
Предметом дисципліни є технологічні, управлінські та соціальні аспекти поведінки організацій.
Завдання дисципліни полягає в тому, щоб студенти оволоділи професійними знаннями і навичками щодо розподілу праці з урахуванням індивідуальних та групових реакцій на структурні зміни; удосконалення оточуючого середовища; розробки ефективних стратегій розвитку організації та формування політики оптимальної мобілізації людських ресурсів.
В результаті вивчення дисципліни студенти повинні знати:
* методологічні засади формування поведінки індивідів, груп та організації в цілому;
* психологічні аспекти формування трудової поведінки індивіда;
* принципи організації процесу групової роботи;
* методологічні засади планування та впровадження організаційних змін.
По закінченні вивчення дисципліни студенти повинні вміти:
* виявляти індивідуальні риси працівників, що визначають їх поведінку у виробничих ситуаціях, та здійснювати ефективне навчання поведінці;
* застосовувати різні моделі прийняття групових рішень та моделі ефективного лідерства на практиці;
* організовувати ефективні комунікації;
* діагностувати організаційний клімат та спрямовувати у потрібному напрямку організаційний розвиток.