Дана дисципліна заснована на сучасних підходах до вивчення процесу розробки та формування цін у сферах виробництва і торгівлі в умовах економіки України. В ній використовується світовий досвід ціноутворення на підприємствах різних сфер діяльності, представлено методи та моделі формування цін в галузях сільськогосподарської, машинобудівної промисловості, торгівлі та інших галузях, розглянуто процеси розробки стратегій ціноутворення та формування цінової політики підприємства.
Метою запропонованої дисципліни є: надання знань про ціну як важливу складову діяльності підприємства на ринку та основу функціонування його внутрішнього механізму.
Предмет вивчення – закономірності та механізм встановлення цін на товари і напрями формування цінової політики підприємства в умовах ринку.
В процесі вивчення курсу постають таки завдання:
1) засвоєння теоретичних і методологічних засад здійснення процесу ціноутворення;
2) формування практичних навичок щодо розрахунку та встановлення цін на промислові товари та товари народного споживання;
3) формування практичних вмінь розробки цінової політики та цінових стратегій на підприємстві.
В результаті вивчення дисципліни студенти повинні знати:
- сутність та функції ціни як економічної категорії;
- основні складові цін: їх економічні характеристики, порядок розрахунку, значення та функції в складі ціни;
- види цін та способи їх визначення;
- методи ціноутворення;
- напрями розробки цінової політики та порядок формування цінових стратегій.
В результаті вивчення дисципліни студенти повинні вміти:
- досліджувати внутрішні умови діяльності підприємства та ринку з метою встановлення цін, рівень яких дозволяв би покривати витрати та одержувати прибутки;
- розробляти ефективну цінову політику підприємства;
- створювати цінові стратегії, які здатні забезпечити ефективність діяльності підприємства в різних сегментах ринку;
- розраховувати та встановлювати ціни на товари промислових підприємств та у торговельній мережі;
- пристосовувати ціни на товари підприємства-виробника до державної політики регулювання цін.
Структура курсу.
Лекційний матеріал, питання до самоконтролю, тестові завдання та вправи за темами:
Запропонований Вашій увазі дистанційний курс поданий у вигляді розгалуженої структури текстових документів. Він розбитий на теми у вигляді гиперпосилань, кожна з яких, у свою чергу, містить лекційний матеріал, питання до самоконтролю, тестові завдання, вправи та задачі. Перед початком вивчення курсу рекомендовано ознайомитися з розділом „Рекомендації студенту”.
Бажаємо успіху у вивченні курсу «Цінова політика підприємства»!