Сьогоднішній світ перейшов на новий етап життя, де головну роль виконує інформація, а також економіка, що будується на ній. Сучасний розвиток інформаційного суспільства безпосередньо пов’язаний з необхідністю збору, обробки і передачі величезних об’ємів інформації, перетворенням інформації в товар, як правило, значної вартості. Це стало причиною глобального переходу від індустріального суспільства до інформаційного. Поява всесвітньої мережі Інтернет спричинила масштабне зростання міжнародних спілкувань у різних сферах людського життя.
Мета дисципліни: надання студентам початкових знань щодо сутності інформації, інформаційних джерел та технологій, інформаційної безпеки та методів її забезпечення.
Завдання курсу:
- засвоєння сутності інформації;
- розуміння науково-інформаційної діяльності;
- вивчення джерел інформації та їх класифікація;
- засвоєння основ інформаційних технологій;
- розуміння місця інформаційних технологій в оформленні наукових розробок;
- вивчення напрямків забезпечення безпеки інформації в комп’ютерних системах
Вивчення курсу пов’язане з такими дисциплінами як «Основи наукових досліджень».
Студенти повинні знати:
- сутність інформації;
- поняття науково-інформаційної діяльності;
- класифікацію джерел інформації;
- сутність інформаційних технологій;
- місце інформаційних технологій в оформленні наукових розробок;
- загальну схему управління ризиками;
- теоретичні засади поняття інформаційної безпеки та класифікація загроз.
Студенти повинні вміти:
- визначати сутність наукової інформації та метоли її накопичення;
- визначати джерела наукової інформації;
- розуміти загрози інформаційній безпеці та методи запобігання цим загрозам.
Навчальний курс «Інформаційні джерела і технології в науковій діяльності» відіграє важливу роль у науковому та професійному формуванні студентів економічних спеціальностей як майбутніх фахівців