Оскільки редагування призначене для опрацювання повідомлень, тобто інформації, а без інформації людина існувати не може, тому отримання й опрацювання інформації - це спосіб існування людини. У суспільстві інформацію людям (реципієнтам) передають засоби масової інформації (газетні, журнальні та книжкові видавництва, радіо й телебачення), а також різні видавничі та інші організації. До моменту передачі ЗМІ опрацьовують її на цілому ряді етапів публікування.
Метою навчальної дисципліни „Редакторський аналіз” є освоєння студентом комплексу теоретичних і практичних знань з редагування, необхідних для фахової підготовки до друку різних видів видань та для реалізації відповідних виконавських і управлінських функцій.
Завдання навчальної дисципліни „Редакторський аналіз” формулюються в конкретиці різноманітних творчих та організаційних аспектів редагування, а також технології та методик редагування.
Об’єктом навчальної дисципліни „Редакторський аналіз” є редакторська діяльність фахово підготовлених спеціалістів у контексті творення, вдосконалення, друкування та поширення різних видів друкованої продукції.
Предметом навчальної дисципліни „ Редакторський аналіз ” розгляду є редакторська справа, що поєднує в собі організаційну та творчо-технічну діяльність носіїв редакторських професій.
Студент повинен знати:
- особливості роботи редактора на всіх етапах редакційно-видавничого процесу;
- організацію і зміст процесу редагування;
- види редагування;
- методику редагування
- технологію редагування
- особливості редакторської підготовки складових тексту;
- особливості редагування текстів за допомогою комп’ютерних програм;
- особливості редагування різних видів видань.
Студент повинен уміти:
- виконувати обов’язки творчого працівника редакції, видавництва чи видавничої структури згідно зі штатним;
- зробити редакторський аналіз авторського оригіналу;
- організувати рецензування авторського оригіналу;
- опрацювати всі варіанти версток;
- створити й відредагувати весь заголовковий комплекс видання;
- вводити різними способами цитати в текст;
- редагувати різні види текстів за допомогою комп’ютерних програм;
- редагувати різні види видань;
- виконати редакторську роботу з перевидання та з перекладу видання;
- правильно оформляти бібліографію видань.
БАЖАЄМО УСПІХУ У ВИВЧЕННІ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ «РЕДАКТОРСЬКИЙ АНАЛІЗ»!