Хмельницький нацiональний унiверситет 
 Маркетингове ціноутворення *
Вступ

МАРКЕТИНГОВЕ ЦІНОУТВОРЕННЯ

Кафедра Маркетингу

Автор курсу

Ковальчук С.В.
д. е. н.
проф.

 
  Курс сертифiкований.
Сертифiкат № 1030.
Протокол № 2 від 28.10.2015р.
 

Зміст програми курсу охоплює такі питання як визначення мети, завдань, методології та методики дисципліни, а також визначення ролі і місця ціни в комплексі маркетингу.

Значення фактору ціни в маркетингу – одна з головних проблем маркетингової діяльності. Що пояснюється такими обставинами:

1) ціна – найважливіший показник для компанії, оскільки її головна функція полягає у забезпеченні доходів від реалізації продукції (послуг);

2) усі фірми окрім тих, що продають стандартні вироби на ринку чистої конкуренції, змушені приймати рішення з ціноутворення. Питання встановлення ціни має першорядне значення у таких ситуаціях: коли фірма встановлює ціну на свою продукцію вперше, коли обставини змушують розглядати питання зміни цін, у разі зміни цінової політики конкурентами;

3) хоча ціна і виступає складовою комплексу маркетингу, але в силу того, що вона прямо впливає на розмір виручки від реалізації товарів, до неї часто ставляться надзвичайно обережно;

4) визначення ціни часто супроводжується труднощами, що виникли у фірми у попередні періоди і не відображають змін, які відбулися на фірмі за поточний час;

5) у деяких галузях ціноутворення відіграє вирішальну роль у комплексній програмі маркетингу і, крім того, є об’єктом пильної уваги, а деколи й прямого впливу законодавства й державних служб.

Метою дисципліни є засвоєння знань щодо розробки та реалізації маркетингової цінової політики, ціноутворення на нові й традиційні товари та послуги.

Завдання: вивчення маркетингових процесів ціноутворення та набуття навичок їх аналізу; засвоєння принципів побудови маркетингової цінової політики та управління нею; ознайомлення з практичними аспектами управління ціновою політикою на підприємстві.

Предметом вивчення виступає ціна як елемент комплексу маркетингу.

Дисципліна «Маркетингове ціноутворення» охоплює коло питань, пов’язаних із формуванням та пристосуванням ціни до ринкового середовища. З цього погляду в ході вивчення курсу розглядаються питання: аналізу факторів, що впливають на визначення ціни; вибору стратегії і методів ціноутворення; встановлення початкових цін і подальшої тактики їх пристосування до ринкових умов.

Навчальна дисципліна «Маркетингове ціноутворення» базується на таких дисциплінах, як «Маркетинг», «Маркетингові дослідження», «Теорія економічних вчень», «Менеджмент» тощо.

Вивчення цієї дисципліни має не лише поглибити і поширити знання студентів щодо сфери ринкових відносин, але і допомогти у виборі спеціалізації.

© Хмельницький нацiональний унiверситет
29016 Україна м.Хмельницький вул.Iнститутська 11