Хмельницький нацiональний унiверситет 
 Бенчмаркінг *
Вступ

Бенчмаркінг

Кафедра Маркетингу і товарознавства

Автор курсу

Ковальчук Світлана Володимирівна
доктор економічних наук
професор
завідувач кафедри

 

Бенчмаркінг як процес пошуку, поширення і використання нових інноваційних знань та кращого досвіду дає можливість досягти стратегічних та операційних цілей у будь-якій сфері.

Предметом вивчення навчальної дисципліни є процеси управління підприємствами і організаціями, зокрема, організація бенчмаркінгу; характер і зміст інновацій в управлінні організацією, використання вітчизняних і світових досягнень; діяльність менеджерів з вивчення і застосування ефективних способів забезпечення конкурентоспроможності компанії.

Основною метою дисципліни «Бенчмаркінг» є формування інноваційного підходу до розвитку організації на основі використання досвіду передових компаній; формування моделі поведінки менеджерів як системи безперервного самовдосконалення; придбання умінь і навичок з розробки управлінських рішень, що забезпечують компанії конкурентний розвиток; освоєння методів конкурентного аналізу, виявлення можливостей вдосконалення.

Завданням дисципліни є:

* вивчення бенчмаркингового підходу до управління сучасними організаціями та основних видів бенчмаркінгу;

* формування розуміння процесу безперервного вдосконалення діяльності організації;

* формування вміння досліджувати внутрішнє і зовнішнє середовище організації, виявлення можливостей вдосконалення; виявляти інновації, можливості їх застосування для забезпечення конкурентоспроможності компанії;

* формування навичок адаптації організаційно-управлінських інновацій, передових досягнень у своїй або близьких галузях, до умов організації.

Після вивчення дисципліни студенти мають

знати:

* сутність бенчмаркінгу, його роль в системі конкурентного аналізу;

* принципи застосування та завдання бенчмаркінгу;

* структуру процесу та системи бенчмаркінгу;

* принципи відбору об’єктів для порівняння ;

* основи методології дослідження досвіду компаній;

* принципи і технологію збору необхідної інформації в інноваційній сфері;

* методи конкурентного аналізу;

* технології адаптації нововведень до реальних умов компанії;

вміти:

* аналізувати інформацію про стан і динаміку розвитку галузі, компаній-лідерів;

* відбирати джерела інформації для проведення бенчмаркінгу, а також інновації, пристосовані для цілей розвитку компанії;

* формувати систему показників конкурентного аналізу відповідно до сфер дослідження;

* представляти результати бенчмаркінгу у вигляді таблиць, графіків, діаграм, карт;

* розробляти проекти з адаптації інновацій до умов компанії;

володіти:

* методами збирання даних (проведення маркетингових досліджень);

* методами аналізу розвитку галузі і компаній-лідерів;

* методами виявлення інноваційних підходів до управління;

* методами нормалізації змінних, застосування їх у процесі бенчмаркінгу;

* методами оцінювання результатів бенчмаркінгу за узагальненими та деталізованими показниками;

* методами оцінювання економічної і соціальної ефективності застосування інновацій;

* підходами до підготовки змістовних доповідей з бенчмаркінгового дослідження з урахуванням потреб потенційних користувачів;

* навичками адаптації нововведень до реальних умов компанії.

© Хмельницький нацiональний унiверситет
29016 Україна м.Хмельницький вул.Iнститутська 11