Бенчмаркінг як процес пошуку, поширення і використання нових інноваційних знань та кращого досвіду дає можливість досягти стратегічних та операційних цілей у будь-якій сфері.
Предметом вивчення навчальної дисципліни є процеси управління підприємствами і організаціями, зокрема, організація бенчмаркінгу; характер і зміст інновацій в управлінні організацією, використання вітчизняних і світових досягнень; діяльність менеджерів з вивчення і застосування ефективних способів забезпечення конкурентоспроможності компанії.
Основною метою дисципліни «Бенчмаркінг» є формування інноваційного підходу до розвитку організації на основі використання досвіду передових компаній; формування моделі поведінки менеджерів як системи безперервного самовдосконалення; придбання умінь і навичок з розробки управлінських рішень, що забезпечують компанії конкурентний розвиток; освоєння методів конкурентного аналізу, виявлення можливостей вдосконалення.
Завданням дисципліни є:
* вивчення бенчмаркингового підходу до управління сучасними організаціями та основних видів бенчмаркінгу;
* формування розуміння процесу безперервного вдосконалення діяльності організації;
* формування вміння досліджувати внутрішнє і зовнішнє середовище організації, виявлення можливостей вдосконалення; виявляти інновації, можливості їх застосування для забезпечення конкурентоспроможності компанії;
* формування навичок адаптації організаційно-управлінських інновацій, передових досягнень у своїй або близьких галузях, до умов організації.
Після вивчення дисципліни студенти мають
знати:
* сутність бенчмаркінгу, його роль в системі конкурентного аналізу;
* принципи застосування та завдання бенчмаркінгу;
* структуру процесу та системи бенчмаркінгу;
* принципи відбору об’єктів для порівняння ;
* основи методології дослідження досвіду компаній;
* принципи і технологію збору необхідної інформації в інноваційній сфері;
* методи конкурентного аналізу;
* технології адаптації нововведень до реальних умов компанії;
вміти:
* аналізувати інформацію про стан і динаміку розвитку галузі, компаній-лідерів;
* відбирати джерела інформації для проведення бенчмаркінгу, а також інновації, пристосовані для цілей розвитку компанії;
* формувати систему показників конкурентного аналізу відповідно до сфер дослідження;
* представляти результати бенчмаркінгу у вигляді таблиць, графіків, діаграм, карт;
* розробляти проекти з адаптації інновацій до умов компанії;
володіти:
* методами збирання даних (проведення маркетингових досліджень);
* методами аналізу розвитку галузі і компаній-лідерів;
* методами виявлення інноваційних підходів до управління;
* методами нормалізації змінних, застосування їх у процесі бенчмаркінгу;
* методами оцінювання результатів бенчмаркінгу за узагальненими та деталізованими показниками;
* методами оцінювання економічної і соціальної ефективності застосування інновацій;
* підходами до підготовки змістовних доповідей з бенчмаркінгового дослідження з урахуванням потреб потенційних користувачів;
* навичками адаптації нововведень до реальних умов компанії.