Метою викладання дисципліни є засвоєння студентами теоретико-методологічних основ конфліктології у сфері торгівлі, набуття практичних навичок у вирішенні конфліктів на підприємствах торгівлі, у сфері маркетингових досліджень, вмінь контролювати конфліктну ситуацію, а також позитивно сприймати конфлікт у сфері обслуговування і прагматично його використовувати.
Предметом курсу є закономірності стосунків та поведінки людей у конфліктних ситуаціях, причини виникнення конфліктів і методи їх подолання в маркетингу і торгівлі.
Основним завданням курсу є:
- засвоєння студентами теорії конфліктів в маркетингу і торгівлі;
- оволодіння основними методами управління конфліктами в маркетингу і торгівлі;
- засвоєння правил поводження у конфліктних ситуаціях;
- набуття навичок попередження та профілактики конфліктів маркетингу і торгівлі.
Після вивчення дисципліни „Конфлікти та шляхи їх подолання в маркетингу і торгівлі” студент повинен знати: соціальну природу, причини, структурні елементи, типи і динаміку конфлікту, шляхи, методи, засоби їх попередження та розв’язання, особливості стилів конфліктної поведінки індивідів і групп в маркетингу і торгівлі;
вміти: розпізнавати об’єктивну і суб’єктивну природу конфліктів між продавцем і покупцем, їх безпосередні причини і мотиви, орієнтуватися в формах протікання конфліктів, володіти навичками управління ними, засобами та стратегіями їх регулювання та розв’язання, правильно вести себе у конфліктних ситуаціях і обирати відповідний стиль конфліктної поведінки між споживачем і виробником, знаходити оптимальні, доречні засоби впливу на поведінку людей.