Хмельницький нацiональний унiверситет 
 Торговельне підприємництво *
Вступ

ТОРГОВЕЛЬНЕ ПІДПРИЄМНИЦТВО

Кафедра Маркетингу і торговельного підприємництва

Автор курсу

Гончар О.І.
доктор економічних наук
професор

 
  Курс сертифiкований.
Сертифiкат № 1262.
Протокол № 10 від 24.06.2019
 

В умовах ринкової економіки підприємництво створює умови для забезпечення зайнятості населення, передумови для зростання його добробуту, сприяє науково-технічному прогресу, вирішує численні завдання економічного та соціального характеру. В економіці України на перший план виходить та має надзвичайно важливе значення функціонування сучасного торговельного підприємництва, яке виступає органічною складовою господарського відтворювального процесу.

Торговельне підприємництво, як самостійна ланка господарської діяльності, створюється для реалізації товарів та надання відповідних послуг з метою задоволення потреб споживачів й отримання прибутку. Саме торгівля забезпечує ефективний зв’язок виробництва та споживання, що, в свою чергу, має значний вплив на розвиток національної економіки в цілому. Сучасні умови розвитку торгівлі характеризуються ускладненням змісту сфери обігу товарів, розширенням його масштабів та видозміненням форм, що призвело до виникнення та розвитку принципово нових структур торговельного бізнесу. У зв’язку з цим адаптація підприємців сфери торгівлі до вимог оточуючого середовища актуалізує постійний пошук ефективних форм і методів ведення господарства, впровадження гнучких форм і методів комерційної діяльності та гармонізації економічних інтересів

У зв’язку з цим вивчення дисципліни «Торговельне підприємництво» є необхідною умовою підготовки і однією зі спеціальних профілюючих та обов’язкових дисциплін, цикл професійно-орієнтованої підготовки, у підготовці бакалаврів і магістрів галузі знань 0305 – «Економіка та підприємництво», спеціальності – 076 – «Підприємництво торгівля і біржова діяльність».

Курс заснований на нових підходах до теорії і практики торговельного підприємництва. В ньому широко використовується вітчизняний та світовий досвід, в галузі підприємницької діяльності у сфері торгівлі.

Метою вивчення дисципліни «Торговельне підприємництво» є формування у майбутніх фахівців з організації підприємництва в сфері торговельної діяльності системи знань, вмінь і навичок професійної діяльності.

Навчальна дисципліна вивчається відповідно до навчального плану протягом одного семестру. Форма контролю — іспит.

Метою даних методичних вказівок є забезпечення студентів матеріалами, необхідними для самостійного вивчення курсу «Торговельне підприємництво».

Завдання вивчення дисципліни – вивчення теорії та методологічних засад, розв’язання практичних задач щодо обґрунтування вибору видів підприємницької діяльності і створення суб'єктів різних організаційно-правових форм; організаційного, матеріального, фінансового, управлінського, маркетингового, правового забезпечення функціонування суб'єктів підприємництва в торгівлі; сутнісної характеристики, природи, особливостей торговельного підприємництва, базових та специфічних засад його організації; форм, методів, механізмів підприємницької діяльності, а також умов і чинників їх дії: конкуренції і ризиків у сфері підприємництва; соціальної відповідальності підприємництва.

Предметом вивчення дисципліни є процеси і методи торговельного підприємництва.

БАЖАЄМО УСПІХУ У ВИВЧЕННІ ДИСЦИПЛІНИ «ТОРГОВЕЛЬНЕ ПІДПРИЄМНИЦТВО» !

© Хмельницький нацiональний унiверситет
29016 Україна м.Хмельницький вул.Iнститутська 11