Хмельницький нацiональний унiверситет 
 Економіка торгівлі *
Вступ

ЕКОНОМІКА ТОРГІВЛІ

Кафедра Маркетингу і товарознавства

Автор курсу

Гончар Ольга Іванівна
доктор економічних наук
доцент
професор кафедри Маркетингу і товарознавства

 
  Курс сертифiкований.
Сертифiкат № 1165.
Протокол № 7 від 23.03.2018
 

Однією із найважливіших і найцікавіших складових усього суспільного механізму є економіка. Вона справляє колосальний вплив на розвиток людської цивілізації. Економіку розглядають як філософську категорію, як виробничо – матеріальний базис суспільства, як народне господарство країни та його складові. Економіка – це особливий простір, у якому постійно перебуває людина як соціальна істота. І кожна людина, з одного боку, цим середовищем користується, а з іншого – його створює. Фінанси підприємства є основою здійснення поточних та капітальних витрат та формування перспектив розвитку.

Економіка торгівлі – сукупність суспільно-виробничих відносин, які об'єктивно складаються в процесі реалізації товарів і визначають ефективність праці, використання матеріальних та інших ресурсів та засобів у його обслуговуванні. Ці відносини поділяються на техніко-економічні та відносини власності. Техніко-економічні відносини в торгівлі, як і у виробництві формуються в процесі взаємодії відносин спеціалізації, кооперації, концентрації господарської діяльності, обміну її результатами між суб'єктами господарювання тощо.

У зв’язку з цим вивчення дисципліни “Економіка торгівлі” є необхідною умовою підготовки і однією зі спеціальних профілюючих дисциплін у підготовці бакалаврів і спеціалістів з напряму 6.030510 «Товарознавство і торговельне підприємництво».

Даний курс заснований на нових підходах до теорії і практики економіки і фінансів торговельного підприємства. В ньому широко використовується вітчизняний та світовий досвід, в галузі економіки торгівлі.

Метою навчальної дисципліни “Економіка торгівлі” є надання знань з основних розділів прикладної економіки, організації ефективного господарювання на рівні торговельного підприємства, формування у студентів сучасного економічного мислення і системи спеціальних знань про базові поняття щодо господарсько – фінансової діяльності торговельних підприємств, змісту її окремих напрямів та їх взаємозв’язку, системи показників, що її характеризують. Набуття необхідної сукупності теоретичних і практичних знань з управління ринковою економікою на сучасному етапі її розвитку.

Навчальна дисципліна є профілюючою для підготовки спеціалістів з напряму 6.030510 «Товарознавство і торговельне підприємництво», цикл професійно-орієнтованої підготовки, і вивчається відповідно до навчального плану протягом одного семестру. Форма контролю — іспит, а також передбачено виконання курсової роботи.

Метою даних методичних вказівок є забезпечення студентів матеріалами, необхідними для самостійного вивчення курсу “Економіка торгівлі” .

Завдання вивчення дисципліни – вивчення теорії та методологічних засад розв’язання економічних задач, засвоєння практичних навичок управління торговельним підприємством у конкурентному середовищі, формування вмінь ефективного використання ресурсного і виробничого потенціалу, забезпечення розширеного самовідтворення на основі інвестиційно-інноваційного розвитку.

Предметом вивчення дисципліни “Економіка торгівлі” є закономірності функціонування і розвитку підприємства в ринкових умовах.

БАЖАЄМО УСПІХУ У ВИВЧЕННІ ДИСЦИПЛІНИ “ЕКОНОМІКА ТОРГІВЛІ” !

© Хмельницький нацiональний унiверситет
29016 Україна м.Хмельницький вул.Iнститутська 11