Магістерська робота (МР) — це самостійне дослідження, виконане магістром на завершальному етапі навчання в університеті. Вона є кваліфікаційним документом, на підставі якого Державна екзаменаційна комісія визначає рівень теоретичної підготовки випускника, його готовність до самостійної роботи за фахом і приймає рішення про присвоєння кваліфікації.
Як теоретико-прикладне дослідження МР повинна включати глибоке теоретичне осмислення актуальної організаційно-управлінської або соціально-економічної проблеми, а також обґрунтований проект практичного її розв'язання, виконаний на основі ретельно проведеного аналізу діяльності конкретного суб’єкта господарювання (бази практики).
Метою підготовки МР є поглиблення магістром теоретичних і практичних знань з обраного напряму спеціалізації, вироблення умінь застосовувати їх при вирішенні конкретних практичних завдань; сприяння розвиткові пошуку сучасних наукових досягнень у певній сфері та уміння їх самостійно застосовувати при вирішенні прикладних проблем; визначення ступеня підготовки випускника до самостійної практичної діяльності.
Працюючи над МР, магістр має засвоїти навики правильної постановки проблеми та обґрунтування її актуальності, формулювання мети і завдань дослідження, побудови логічного плану і оптимальної структури, роботи з літературними джерелами та статистичною інформацією, аналізу та оцінки різних аспектів діяльності організації, обґрунтування власних узагальнень, висновків і пропозицій.
Основними завданнями магістерської роботи є:
— вивчення (або поглиблення) та узагальнення теоретико-методологічних засад з обраного напряму дослідження;
— проведення всебічної діагностики ситуації із застосуванням сучасного інструментарію;
— розробка та оцінка альтернативних підходів до вирішення визначених проблем;
— обґрунтування запропонованих рішень з використанням ситуаційного аналізу;
— підготовка доповіді та наочних матеріалів, що передають основний зміст роботи та пропозиції автора, з подальшим їх публічним захистом.
Повнота й особливості реалізації цих завдань залежать від напряму дослідження, сфери діяльності підприємства та його специфічних рис.