Хмельницький нацiональний унiверситет 
 Стратегічний аналіз *
Вступ

Стратегічний аналіз 

Кафедра Oбліку та аудиту

Автор курсу

Склабінська А.І.
кандидат економічних наук
доцент

 
  Курс сертифiкований.
Сертифiкат № 986.
Протокол № 2 від 28.10.2015р.
 

Одним із основних засобів забезпечення дієвого управління діяльності господарюючих суб’єктів, розробки та обґрунтування ефективних управлінських рішень є стратегічний аналіз. Стратегічний аналіз передбачає оцінку внутрішнього і зовнішнього середовища підприємства з орієнтацією на довгострокову перспективу, визначає оптимальний шлях досягнення цільових орієнтирів і спрямований на вирішення довгострокових глобальних проблем з метою забезпечення конкурентоспроможності підприємства та посилення його ринкової привабливості.

Дисципліна «Стратегічний аналіз» відіграє важливу роль у набутті теоретичних знань, професійних навичок та досвіду у галузі прийняття стратегічних рішень щодо перспектив діяльності підприємства, у зв’язку з чим займає одне з провідних місць у навчальному процесі по підготовці фахівців з обліку та аудиту. Вивчення даного курсу ґрунтується на знаннях теорії та практики мікроекономіки, економічного аналізу, менеджменту, фінансів, статистики, бухгалтерського обліку, аудиту.

Предметом стратегічного аналізу є концептуальні напрями функціонування і розвитку підприємства, його організаційні, економічні та інформаційні ресурси й можливості, що розглядають з погляду нарощування стратегічного потенціалу підприємства та зміцнення його позицій на ринку в довгостроковій перспективі.

Мета курсу – оволодіння базовими знаннями, методикою і організацією стратегічного аналізу для обґрунтування стратегічних управлінських рішень, виявлення резервів підвищення ефективності фінансово-господарської діяльності.

У процесі вивчення курсу перед студентами поставлено такі завдання:

1) визначити теоретичні і методологічні засади стратегічного аналізу;

2) навчитися інформаційно виражати через систему показників стан та зміну будь-якої господарської ситуації;

3) набути навички у проведенні аналізу зовнішнього і внутрішнього середовища підприємства;

4) засвоїти основні принципи дослідження змін економічних явищ та процесів на багатокритеріальній основі;

5) опанувати методику прогнозування результатів діяльності підприємства і конкурентного аналізу;

6) навчитись робити обґрунтовані об’єктивні висновки та пропозиції за результатами проведених досліджень;

7) набути навички в оформленні аналітичних висновків на запит користувачів відповідно до стандартів аналітичного процесу.

8) використовувати здобуті знання у виробленні стратегічних рішень, спрямованих на посилення позицій підприємства у ринковому середовищі;

В результаті вивчення даного курсу студент повинен знати:

* зміст, завдання, основні принципи стратегічного аналізу;

* організацію та механізм проведення стратегічного аналізу;

* основні методи аналізу зовнішнього і внутрішнього середовища;

* способи визначення і оцінки резервів підвищення ефективності господарювання.

Окрім того, студент повинен вміти:

* здійснювати підбір, систематизацію, перевірку інформації, необхідної для проведення аналізу;

* орієнтуватися у виборі оптимальних способів проведення аналітичного дослідження;

* правильно визначати вплив факторів на досліджувані показники;

* аналізувати типові ситуації і створювати відповідні схеми прийняття управлінських рішень по них;

* узагальнювати результати проведених досліджень і використовувати їх для розробки заходів по поліпшенню діяльності підприємства.

Даний дистанційний курс навчання складений у вигляді розгалуженої структури текстових документів. Він розбитий на окремі модулі, кожен з яких складається з відповідних тем. В свою чергу кожна тема містить лекційний матеріал, контрольні запитання та тестовий матеріал для самоконтролю.

© Хмельницький нацiональний унiверситет
29016 Україна м.Хмельницький вул.Iнститутська 11