Основною метою викладання дисципліни «Управління зовнішньоекономічною діяльністю» є формування у майбутніх менеджерів системи спеціальних знань і практичних навичок щодо прийняття і виконання управлінських рішень у сфері ЗЕД.
Основними завданнями, що мають бути вирішені у процесі викладання дисципліни, є теоретико-практична підготовка студентів для розв’язання конкретних завдань та прийняття управлінських рішень у зовнішньоекономічній діяльності в умовах формування ринкової моделі господарювання, зокрема:
- вироблення навичок розроблення та реалізації стратегічних та тактичних планів у сфері ЗЕД;
- організування ЗЕД;
- мотивування персоналу, контролювання, діагностування та регулювання ЗЕД;
- здійснення оцінювання та управління ризиками ЗЕД;
- вироблення ефективних управлінських рішень у сфері ЗЕД;
- формування системи інформаційного забезпечення ЗЕД;
- здійснення антикризового управління в ЗЕД.
У результаті вивчення дисципліни Ви повинні знати:
методологічні та організаційні основи управління зовнішньоекономічною діяльністю;
управління конкурентоспроможністю підприємств при виході на зовнішні ринки;
стратегічне та оперативне планування зовнішньоекономічної діяльності;
організацію та управління зовнішньоекономічними операціями;
особливості використання різних форм та систем оплати праці для працівників та керівників, задіяних у сфері ЗЕД.
форми та методи мотивування персоналу, задіяного у сфері ЗЕД.
особливості взаємодії персоналу підприємства із іноземними контрагентами з урахуванням традицій ведення підприємницької діяльності у різних країнах.
підходи до оцінювання та ідентифікації ризиків, встановлення ймовірності, міри та ціни ризиків ЗЕД
особливості управління зовнішньоекономічною діяльністю в умовах кризових ситуацій;
вміти: використовувати інструменти менеджменту в зовнішньоекономічної діяльності;
оцінювати виконання зобов'язань щодо експортно-імпортних угод, оцінювати ефективність зовнішньоторговельних угод;
оцінювати конкурентоспроможність продукції на зовнішньому ринку та визначати шляхи її підвищення;
формувати стратегію проникнення на зовнішні ринки, проводити маркетингові дослідження зовнішніх ринків з урахуванням психологічних та культурних відмінностей зарубіжних споживачів;
оцінювати привабливість зарубіжних ринків,
організувати співпрацю із закордонними посередниками,
складати зовнішньоекономічні угоди з закордонним партнерами,
визначати та оцінювати основні показники діяльності зарубіжних фірм;
оцінювати економічну ефективність управлінських рішень у сфері зовнішньоекономічної діяльності підприємства;
формувати кадрову політику у ЗЕД, виконувати підбір персоналу задіяного у ЗЕД.
управляти ризиками у ЗЕД;
виконувати економічне обґрунтування управлінських рішень пов'язаних з управлінням зовнішньоекономічною діяльністю в умовах кризових ситуацій.
Бажаємо успіху у вивченні дисципліни «Управління зовнішньоекономічною діяльністю»!