Хмельницький нацiональний унiверситет 
 Лінгвістичний аналіз художнього тексту *
Вступ

ЛІНГВІСТИЧНИЙ АНАЛІЗ ХУДОЖНЬОГО ТЕКСТУ

Кафедра Української філології

Автор курсу

Інна Богданівна Царалунга
доктор філологічних наук
професор

 

Навчальна дисципліна „Лінгвістичний аналіз художнього тексту” є логічним продовженням курсу сучасної української літературної мови (синтаксису зв’язного тексту) та практичної стилістики.

Мета: зміцнити і розширити знання студентів-випускників про текст як структурно-семантичне ціле, про його складові та ознаки; навчити їх правильно виокремлювати абзаци, ділити висловлювання на тематично закінчені відрізки (ССЦ); виробити вміння аналізувати види і засоби міжфразного зв’язку, продукувати та удосконалювати невправні тексти. Головне завдання курсу – сформувати у майбутніх педагогів уміння аналізувати тексти, враховуючи мовні і позамовні фактори у їхній структурі, можливості емоційно-естетичного впливу на читача, навчити виявляти на основі комплексного лінгвістичного аналізу систему естетичних співфункцій усіх мовних одиниць і їх категорій.

У результаті вивчення курсу історичної граматики студенти повинні знати:

структуру та характерні особливості складного синтаксичного цілого; основні принципи актуального членування речення; основні ознаки та відмінності між мікро- та макротекстом; особливості екстралінгвальних чинників мовленнєвої ситуації; ключові ознаки та сферу використання стилів мовлення; характерні особливості різних типів мовлення; основні поняття і категорії лінгвістичного аналізу художнього тексту, художні засоби відповідного мовного рівня; основні етапи роботи над художнім текстом, послідовність комплексного лінгвістичного аналізу прозового, поетичного та драматичного текстів;

уміти: виділяти ССЦ у текстах різних типів; виявляти у ССЦ текстові категорії та основні характеристики; доцільно використовувати лінгвістичну термінологію у процесі наукової роботи; аналізувати та узагальнювати мовні явища; вичленовувати абзаци у чужих та власних висловлюваннях; виділяти та аналізувати види і засоби міжфразного зв’язку; продукувати власні зв’язні висловлювання різних типів і стилів; здійснювати комплексний аналіз текстів як системного цілого; виявляти художні засоби відповідного мовного рівня; застосовувати знання з лінгвоаналізу і суміжних філологічних дисциплін для виявлення в художньому тексті чинників його смислового, естетичного, виховного й емоційного впливу; виявляти авторську точку зору на всіх мовних рівнях; знаходити практичний підхід у використанні образу автора для комплексного аналізу тексту.

БАЖАЄМО УСПІХІВ У ВИВЧЕННІ ДИСЦИПЛІНИ!

© Хмельницький нацiональний унiверситет
29016 Україна м.Хмельницький вул.Iнститутська 11