Призначенням вивчення дисципліни за спеціалізацією «Маркетинг» є формування системи теоретичних знань і практичних навичок щодо орієнтованого на ринок планування маркетингової діяльності підприємств.
Загальна мета профільної підготовки конкретизована в таких складових програми «Планування маркетингової діяльності підприємств», як:
* визначення предмету дисципліни, змісту поняття «Планування маркетингової діяльності підприємств», завдань планування маркетингової діяльності підприємств;
* розкриття змісту етапів процесу планування маркетингової діяльності підприємств;
* оволодіння навичками з використання інструментарію планування маркетингової діяльності підприємств, тобто розробки та реалізації планів товарної, цінової, комунікативної політики, а також політики розподілу.
У результаті вивчення даної навчальної дисципліни студент повинен оволодіти такими компетенціями:
1. Знання:
Областю професійної діяльності маркетолога є практична та аналітична діяльність в сфері планування маркетингової діяльності підприємств в сучасних умовах, підґрунтям якої є оволодіння знаннями щодо:
основних концепцій планування маркетингової діяльності підприємств;
особливостей діяльності підприємств в умовах глобалізації та високої конкуренції та факторів макромаркетингового середовища, які впливають на діяльність підприємства;
етапів стратегічного та тактичного планування маркетингової діяльності на підприємстві та видів маркетингових стратегій;
основних принципів та підходів до побудови організаційної структури планування маркетингової діяльності підприємств, розподілу функціональних обов’язків та міжфункціональної координації діяльності підрозділів підприємства;
видів контролю маркетингової діяльності, показників ефективності використання маркетингових інструментів.
2. Уміння:
Слухач після вивчення курсу «Планування маркетингової діяльності підприємств» має бути підготовленим до вирішення таких професійних завдань, як:
Планування маркетингової діяльності підприємства:
1) складати план стратегії розвитку підприємства;
2) складати стратегічний та тактичний план маркетингу;
3) планувати виведення на ринок нової продукції;
4) планувати бюджет маркетингових заходів;
5) планувати товарну політику підприємства;
6) планувати цінову політику підприємства;
7) планувати політику комунікацій;
8) планувати політику розподілу продукції.
Організація реалізації маркетингових заходів:
1) будувати організаційну структуру маркетингової служби на підприємстві;
2) ефективно розподіляти функції в межах маркетингової служби підприємства;
3) створювати маркетингову інформаційну систему підприємства;
4) організовувати проведення маркетингових досліджень;
5) розробляти ефективну систему мотивації персоналу маркетингової служби.
Контроль за реалізацію комплексу маркетингових заходів на підприємстві:
1) визначати планові показники, що підлягають контролю, на основі стратегії та тактики маркетингової діяльності підприємств;
2) планувати коригуючі заходи на основі аналізу фактичних результатів маркетингової діяльності;
3) організувати та здійснювати внутрішній і зовнішній аудит виконання планів і результатів маркетингової діяльності.
Інформаційно-аналітична діяльність:
1) проводити систематичний аналіз внутрішнього середовища підприємства, оцінювати його конкурентоспроможність;
2) проводити аналіз факторів зовнішнього середовища, що суттєво впливають на результати його діяльності;
3) проводити портфельний аналіз видів діяльності підприємства;
4) проводити дослідження ринків збуту продукції підприємства;
5) здійснювати сегментацію ринку та обирати цільові сегменти;
6) проводити аналіз результатів маркетингової діяльності підприємства.