Ситуація, яка склалася в економіці України, потребує розв’язання комплексу кардинальних взаємозв’язаних проблем організаційного та методологічного характеру у сфері товарного виробництва. Концепція інноваційного маркетингу передбачає вирішення цих проблем через гармонізацію інноваційних перетворень у структурі товарної пропозиції підприємства та змін у соціальному і суспільному середовищі ринку, на якому відбувається перебіг життєвого циклу інновації. Маркетинг інновацій потребує постійних наукових досліджень, підвищення гнучкості виробництва, ефективної цілеспрямованості нововведень.
Інноваційна діяльність – це перманентний процес, що потребує значних інвестицій і здійснюється в кілька етапів. Водночас створення нового продукту є суто творчою справою, в якій фінансові ресурси не завжди відіграють вирішальну роль. Крім ресурсів, потрібні ще й засоби ефективного маркетингового забезпечення та підтримки інноваційної діяльності, котрі поєднують науковий пошук із мистецтвом маркетингу.
Метою дисципліни «Маркетинг інновацій» є набуття теоретичних знань в галузі інноваційного маркетингу та практичних навичок щодо просування нововведень на ринок товарів і послуг.
Завданнями дисципліни є вивчення засадних положень маркетингу інновацій, розуміння необхідності широкого використання результатів наукових досліджень, технологічно гнучких виробництв, систем автоматизованого проектування, засобів сучасного маркетингу нововведень для створення конкурентоспроможних видів товарів.
Предметом дисципліни є маркетингова діяльність інноваційних підприємств.
Після вивчення дисципліни студент має досягти таких результатів навчання (сукупність знань, умінь, навичок, компетентностей):
знати:
– класифікацію, зміст і складові маркетингової підтримки товару;
– переваги і недоліки різних видів асортиментної політики фірми;
– сутність системного управляння якістю товарів та послуг;
– сутність інноваційного маркетингу;
– складові інформаційного забезпечення створення нового продукту;
– сучасні методи та засоби генерування ідей;
– значення функціонально-вартісного аналізу в маркетинговій діяльності;
– об’єкти та програми дизайну нового товару;
вміти:
– використовувати складові маркетингової підтримки товару;
– оцінювати якість виготовлення та експлуатації продукції;
– оцінювати ринкові перспективи інноваційного продукту;
– проводити попередній аналіз можливостей виробництва і збуту нових товарів;
бути здатним:
– використовувати інструменти інноваційного маркетингу у діяльності підприємства;
– застосовувати сучасні методи та засоби генерування ідей для створення нового продукту;
– здійснювати функціонально-вартісне обґрунтування інноваційного товару.