Хмельницький нацiональний унiверситет 
 Маркетинг інновацій *
Вступ

Маркетинг інновацій

Кафедра Маркетингу і товарознавства

Автор курсу

Андрушкевич З.М.
канд. екон. наук.
доцент

 
  Курс сертифiкований.
Сертифiкат № 1733.
Протокол № 10 від 22.06.2023р.
 

Ситуація, яка склалася в економіці України, потребує розв’язання комплексу кардинальних взаємозв’язаних проблем організаційного та методологічного характеру у сфері товарного виробництва. Концепція інноваційного маркетингу передбачає вирішення цих проблем через гармонізацію інноваційних перетворень у структурі товарної пропозиції підприємства та змін у соціальному і суспільному середовищі ринку, на якому відбувається перебіг життєвого циклу інновації. Маркетинг інновацій потребує постійних наукових досліджень, підвищення гнучкості виробництва, ефективної цілеспрямованості нововведень.

Інноваційна діяльність – це перманентний процес, що потребує значних інвестицій і здійснюється в кілька етапів. Водночас створення нового продукту є суто творчою справою, в якій фінансові ресурси не завжди відіграють вирішальну роль. Крім ресурсів, потрібні ще й засоби ефективного маркетингового забезпечення та підтримки інноваційної діяльності, котрі поєднують науковий пошук із мистецтвом маркетингу.

Метою дисципліни «Маркетинг інновацій» є набуття теоретичних знань в галузі інноваційного маркетингу та практичних навичок щодо просування нововведень на ринок товарів і послуг.

Завданнями дисципліни є вивчення засадних положень маркетингу інновацій, розуміння необхідності широкого використання результатів наукових досліджень, технологічно гнучких виробництв, систем автоматизованого проектування, засобів сучасного маркетингу нововведень для створення конкурентоспроможних видів товарів.

Предметом дисципліни є маркетингова діяльність інноваційних підприємств.

Після вивчення дисципліни студент має досягти таких результатів навчання (сукупність знань, умінь, навичок, компетентностей):

знати:

– класифікацію, зміст і складові маркетингової підтримки товару;

– переваги і недоліки різних видів асортиментної політики фірми;

– сутність системного управляння якістю товарів та послуг;

– сутність інноваційного маркетингу;

– складові інформаційного забезпечення створення нового продукту;

– сучасні методи та засоби генерування ідей;

– значення функціонально-вартісного аналізу в маркетинговій діяльності;

– об’єкти та програми дизайну нового товару;

вміти:

– використовувати складові маркетингової підтримки товару;

– оцінювати якість виготовлення та експлуатації продукції;

– оцінювати ринкові перспективи інноваційного продукту;

– проводити попередній аналіз можливостей виробництва і збуту нових товарів;

бути здатним:

– використовувати інструменти інноваційного маркетингу у діяльності підприємства;

– застосовувати сучасні методи та засоби генерування ідей для створення нового продукту;

– здійснювати функціонально-вартісне обґрунтування інноваційного товару.

© Хмельницький нацiональний унiверситет
29016 Україна м.Хмельницький вул.Iнститутська 11