Хмельницький нацiональний унiверситет 
 Переддипломна практика *
Вступ

Переддипломна (магістерська) практика

Кафедра Маркетингу і торговельного підприємництва

Автор курсу

Забурмеха Євгенія Михайлівна
кандидат економічних наук
доцент

 

Серед важливих питань вузівської підготовки магістрів в галузі маркетингу актуальним залишається оволодіння студентами практичними навичками. Механічне перенесення зарубіжних методик навчання не завжди можливе та доцільне через відмінності в рівнях теоретичної та практичної підготовки тих, хто навчається, стилях та методах маркетингу, особливостей ситуації, яка склалася на конкретних підприємствах, регіонах, галузях, економіці в цілому. Більш доцільним може бути підхід, який сполучає використання досвіду вітчизняної школи маркетингу, зарубіжної практики та власних напрацювань.

В процесі підготовки магістра важливо виділити три складові його майбутньої кваліфікації:

- систему знань та навичок професіонала-маркетолога;

- систему особистих та ділових творчих здібностей;

- знання та навички викладача, вихователя, консультанта.

Відповідно до цих складових програма практики магістрів з маркетингу складається із трьох розділів:

1 – виробнича (маркетингова) практика на підприємствах та установах різних організаційно-правових форм;

2 – науково-дослідна робота у відповідних відділах підприємств, що займаються інноваційною діяльністю;

3 – практика в навчальних, навчально-тренувальних центрах, навчальних закладах, консультаційних пунктах чи фірмах.

Під час проведення виробничої практики магістри мають не лише системно та комплексно аналізувати процеси та функції маркетингу, але й виявити чи формувати організаційно-педагогічні підходи до управління різними об’єктами чи суб’єктами: методологію стратегічного планування; методологію управління економічними процесами, фінансовою, маркетинговою діяльністю, якістю та конкурентоспроможністю продукції (послуг) чи підприємства в цілому.

Науково-дослідна робота магістрів має включати творчий пошук, аналіз та синтез шляхів та методів поліпшення маркетингової діяльності на конкретних підприємствах, заснованих на принципах інноваційного менеджменту.

Педагогічна практика направлена на відпрацювання методики викладання маркетингу (проведення лекцій, семінарів, тренінгів) з реальними цільовими групами слухачів та підготовку відповідних навчально-методичних матеріалів.

Усі ці види діяльності будуть сприяти виробленню практичних навичок пошуку креативних рішень в конкретній ринковій ситуації майбутніх магістрів з маркетингу.

Головна мета проведення практики – практичне і творче застосування знань та вмінь, набутих у процесі навчання, розвиток навичок науково-дослідної роботи і розв’язання прикладних завдань, забезпечення досвіду ділового спілкування, збирання матеріалів для магістерської роботи і, головне, підготовка до самостійної роботи на виробництві.

В процесі проходження практики магістранти мають виконувати такі завдання:

- засвоїти на практиці теоретичні знання з курсу «Маркетинг»;

- брати участь у розробці маркетингових стратегії розвитку організації, антикризової програми та інших видах діяльності, пов’язаної з комплексним та системним підходом до процесу управління маркетинговою діяльністю як окремих об’єктів та суб’єктів, так і організації в цілому;

- провести комплекс науково-практичних досліджень в галузі бізнесу та маркетингу на реальних об’єктах підприємства – бази практики;

- підготувати навчально-методичні розробки для викладання окремих розділів з курсу «Маркетинг» та адаптувати їх на практиці.

Практичне ознайомлення магістрантів з характером, змістом та умовами безпосередньої роботи за фахом магістра з маркетингу сприятиме формуванню професійних навичок з обраної спеціальності, усвідомленню ролі та місця магістра в сучасній системі організації.

Навчальний модуль базується на знаннях, які отримані студентами при вивченні дисципліни «Економічна інформатика», «Економіка підприємства», «Економічний аналіз», «Маркетинг», «Маркетинговий аудит», «Маркетингове ціноутворення», «Маркетингова товарна політика», «Маркетингова політика комунікацій», «Маркетингова політика розподілу», «Маркетинг промислових підприємств», «Маркетинг послуг». Знання, отримані студентами з даного курсу, згідно з вимогами сьогодення, повинні використовуватися при написанні дипломної (магістерської) роботи та в майбутній фаховій діяльності.

© Хмельницький нацiональний унiверситет
29016 Україна м.Хмельницький вул.Iнститутська 11