Метою вивчення курсу «Педагогіка та психологія вищої школи» є оволодіння науковими основами педагогіки і психології вищої школи, аналіз причин сучасної кризи в освіті та перспектив розвитку вищої школи; ознайомлення студентів з особливостями навчання і виховання молоді під час здобуття вищої професійної освіти, психологічними особливостями педагогічної праці у вищому навчальному закладі.
Завдання дисципліни:
- ознайомлення з основами сучасної педагогіки, освіти і культури;
- вивчення сучасного стану розвитку освіти в суспільстві;
- розкриття сутності педагогічного процесу;
- ознайомлення із дидактичними теоріями навчання та інноваціями в системі вищої педагогічної освіти;
- вивчення основних організаційних форм навчальної діяльності у вищій школі;
- ознайомлення із загальними поняттями психології вищої школи;
- розкриття психологічних особливостей студентського періоду життя людини;
- встановлення закономірностей професійного та особистісного зростання майбутніх фахівців;
- розкриття психологічних аспектів навчання і виховання студентської молоді;
- ознайомлення із якостями особистості, що мають для майбутнього викладача професійне значення.
Предметом вивчення дисципліни «Педагогіка та психологія вищої школи» є психолого-педагогічні факти, закономірності, механізми навчання, виховання студентської молоді в їх розвивальній взаємодії та процес формування всебічного розвиненої особистості, духовно багатої людини, свідомого громадянина, фахівця вищої кваліфікації в умовах реформування та модернізації системи освіти в Україні.
В результаті вивчення дисципліни студенти повинні:
знати:
- філософські основи сучасної педагогіки та сутність, своєрідність навчально-виховного процесу у вищій школі;
- тенденції, особливості розвитку системи вищої освіти в Україні та зарубіжних країнах;
- структуру, психолого-педагогічні аспекти організації навчально-пізнавальної діяльності студентів;
- форми організації навчання студентів;
- сутність, особливості, методи, прийоми виховання студентів;
- педагогічні уміння діяльності викладача вищої школи;
- загальні та спеціальні поняття психології вищої школи;
- загальну психологічну характеристику студентського віку;
- особливості вербальної і невербальної поведінки викладача;
- сутність, напрями, організації спілкування зі студентами;
- етапи, способи розв’язання конфліктів зі студентами;
- психолого-педагогічні особливості професійної діяльності викладача вищої школи.
вміти:
- структурувати зміст лекцій, практично-семінарських занять;
- складати навчальну програму з курсу;
- застосовувати методи, прийоми організації навчально-пізнавальної діяльності;
- планувати структуру, зміст, процес організації лекції, практично-семінарського заняття;
- використовувати методи, прийоми організації виховного впливу на студентів;
- організовувати спілкування зі студентами та розв’язувати педагогічні конфлікти;
- розкривати психолого-педагогічні особливості професійної діяльності викладача ВНЗ.
Перед початком вивчення тем дисципліни рекомендуємо ознайомитися з розділом „Рекомендації студенту”.