Хмельницький нацiональний унiверситет 
 Педагогіка та психологія вищої школи *
Вступ

Педагогіка та психологія вищої школи

Автор курсу

Варгата Оксана Валеріївна
кандидат педагогічних наук
доцент

 
  Курс сертифiкований.
Сертифiкат № 1139.
Протокол № 7 від 23.03.2018
 

Метою вивчення курсу «Педагогіка та психологія вищої школи» є оволодіння науковими основами педагогіки і психології вищої школи, аналіз причин сучасної кризи в освіті та перспектив розвитку вищої школи; ознайомлення студентів з особливостями навчання і виховання молоді під час здобуття вищої професійної освіти, психологічними особливостями педагогічної праці у вищому навчальному закладі.

Завдання дисципліни:

- ознайомлення з основами сучасної педагогіки, освіти і культури;

- вивчення сучасного стану розвитку освіти в суспільстві;

- розкриття сутності педагогічного процесу;

- ознайомлення із дидактичними теоріями навчання та інноваціями в системі вищої педагогічної освіти;

- вивчення основних організаційних форм навчальної діяльності у вищій школі;

- ознайомлення із загальними поняттями психології вищої школи;

- розкриття психологічних особливостей студентського періоду життя людини;

- встановлення закономірностей професійного та особистісного зростання майбутніх фахівців;

- розкриття психологічних аспектів навчання і виховання студентської молоді;

- ознайомлення із якостями особистості, що мають для майбутнього викладача професійне значення.

Предметом вивчення дисципліни «Педагогіка та психологія вищої школи» є психолого-педагогічні факти, закономірності, механізми навчання, виховання студентської молоді в їх розвивальній взаємодії та процес формування всебічного розвиненої особистості, духовно багатої людини, свідомого громадянина, фахівця вищої кваліфікації в умовах реформування та модернізації системи освіти в Україні.

В результаті вивчення дисципліни студенти повинні:

знати:

- філософські основи сучасної педагогіки та сутність, своєрідність навчально-виховного процесу у вищій школі;

- тенденції, особливості розвитку системи вищої освіти в Україні та зарубіжних країнах;

- структуру, психолого-педагогічні аспекти організації навчально-пізнавальної діяльності студентів;

- форми організації навчання студентів;

- сутність, особливості, методи, прийоми виховання студентів;

- педагогічні уміння діяльності викладача вищої школи;

- загальні та спеціальні поняття психології вищої школи;

- загальну психологічну характеристику студентського віку;

- особливості вербальної і невербальної поведінки викладача;

- сутність, напрями, організації спілкування зі студентами;

- етапи, способи розв’язання конфліктів зі студентами;

- психолого-педагогічні особливості професійної діяльності викладача вищої школи.

вміти:

- структурувати зміст лекцій, практично-семінарських занять;

- складати навчальну програму з курсу;

- застосовувати методи, прийоми організації навчально-пізнавальної діяльності;

- планувати структуру, зміст, процес організації лекції, практично-семінарського заняття;

- використовувати методи, прийоми організації виховного впливу на студентів;

- організовувати спілкування зі студентами та розв’язувати педагогічні конфлікти;

- розкривати психолого-педагогічні особливості професійної діяльності викладача ВНЗ.

Перед початком вивчення тем дисципліни рекомендуємо ознайомитися з розділом „Рекомендації студенту”.

© Хмельницький нацiональний унiверситет
29016 Україна м.Хмельницький вул.Iнститутська 11