У сучасних умовах господарювання для підприємств України стає необхідністю застосування якісно нового підходу до управління виробництвом і збутом товарів та послуг. У зв'язку з цим особливої актуальності набуває вдосконалення управління підприємствами на основі використання принципів менеджменту і маркетингу, забезпечення стратегічного підходу до діяльності підприємств за допомогою маркетингового менеджменту. Із цих позицій дисципліна "Маркетинговий менеджмент", метою якої є формування у студентів системи теоретичних знань і практичних навичок щодо організації, планування, реалізації та контролю маркетингової діяльності промислового підприємства з урахуванням принципів сталого розвитку, посідає чільне місце в системі підготовлення фахівців з маркетингу.
Основними завданнями викладання дисципліни, на вирішення яких спрямований зміст цього навчального посібника, є:
> ознайомлення студентів із відповідними поняттями, категоріями та процесами маркетингового менеджменту;
> вивчення системи методів, алгоритмів та інструментарію управління маркетинговою діяльністю на підприємстві;
> опанування практичних навичок з маркетингового планування, формування організаційних маркетингових структур на підприємстві, контролю й аналізу маркетингової діяльності;
> набуття вмінь творчого пошуку напрямів і резервів удосконалення процесів і методів управління маркетинговою діяльністю підприємства;
> вирішення конкретних маркетингових завдань і виконання відповідних функцій.
Предметом дисципліни є система управлінських відносин у маркетингових підрозділах та їх зв'язки з іншими підрозділами підприємств.