Хмельницький нацiональний унiверситет 
 Управління витратами та цінова політика підприємства *
Вступ

УПРАВЛІННЯ ВИТРАТАМИ ТА ЦІНОВА ПОЛІТИКА ПІДПРИЄМСТВА

Кафедра Економіки підприємства і підприємництва

Автори курсу

Лук‘янова В.В.
доктор економічних наук
професор
завідувач кафедри

Головач Т.В.
старший викладач

 
  Курс сертифiкований.
Сертифiкат № 1491.
Протокол № 9 від 20.06.2022
 

Метою вивчення дисципліни є ознайомлення студентів із процедурами управління витратами та розробки ефективної цінової політики на підприємстві, одержання ними навичок класифікації і групування витрат в залежності від сфер застосування, оцінки релевантності витрат, ознайомлення з методами калькулювання собівартості продукції на різних підприємствах; розраховувати та встановлювати ціни на товари промислових підприємств, у торговельній мережі, на сільськогосподарську продукцію, в сфері послуг та при здійсненні інтернет-торгівлі; пристосовувати ціни на товари підприємства-виробника до державної політики регулювання цін; розв’язувати складні задачі і проблеми у сфері економічного управління (управління витратами та ціноутворення).

Задачі вивчення дисципліни – формування у студентів навичок з питань управління витратами та розробки цінової політики на підприємствах, аналізу і оптимізації витрат у різних управлінських ситуаціях, створенні цінової стратегії.

Вивчення дисципліни дасть можливість студентам опанувати певний обсяг теоретичних і методологічних знань у сфері обліку, оптимізації і управління витратами та ціноутворення.

Результати навчання. Студент, який успішно завершив вивчення дисципліни, повинен: уміти: вміло обґрунтовувати оптимальне використання ресурсів підприємства; визначати витрати і прибуток для прийняття рішення; обґрунтовувати напрями оптимізації обсягу виробництва, операційного прибутку і витрат; виконувати розподіл непрямих витрат; застосовувати методи калькулювання собівартості продукції на підприємстві; розробляти кошториси витрат для управління за центрами відповідальності; розробляти ефективну цінову політику підприємства; створювати цінові стратегії, які здатні забезпечити ефективність діяльності підприємства в різних сегментах ринку; розраховувати та встановлювати ціни на товари промислових підприємств, у торговельній мережі, на сільськогосподарську продукцію, в сфері послуг та при здійсненні інтернет-торгівлі; пристосовувати ціни на товари підприємства-виробника до державної політики регулювання цін; розв’язувати складні задачі і проблеми у сфері економічного управління (управління витратами та ціноутворення).

Вивчаючи дисципліну, крім лекційного матеріалу, студенти повинні використовувати додаткову спеціальну літературу, рекомендовану програмою курсу, Закони України, Постанови Верховної Ради та інші нормативні документи.

Даний дистанційний курс навчання складений у вигляді розгалуженої структури текстових документів. Він розбитий на теми, кожна з яких у свою чергу містить лекційний матеріал, тест для самоконтролю, вправи і контрольні запитання. Перед початком вивчення тем дисципліни рекомендуємо ознайомитись з розділом «Рекомендації студенту».

© Хмельницький нацiональний унiверситет
29016 Україна м.Хмельницький вул.Iнститутська 11