Хмельницький нацiональний унiверситет 
 Охорона біотичного і ландшафтного різноманіття *
Вступ

Охорона біотичного і ландшафтного різноманіття

Кафедра Екології та біологічної освіти

Автор курсу

Казімірова Л.П.
к. б. н.
доцентка

 

У змісті дисципліни «Охорона біотичного і ландшафтного різноманіття» розглянуто поняття біотичного і ландшафтного різноманіття, їх значення; головні загрози та засоби охорони біоландшафтного різноманіття; структурно-функціональна організацію природно-заповідного фондуУкраїни; міжнародне співробітництво у галузі охорони і збереження біоландшафтного різноманіття.

Пререквізити – Біологія, Геологія з основами геоморфології, Гідрологія, Загальна екологія, Картографія з основами топографії та ГІС. Кореквізити Екологічні проєкти, Організація екологічного інспектування, Управління природоохоронною діяльністю, Організаційно інспекційна практика.

Мета дисципліни. Засвоєння майбутніми фахівцями-екологами знань про теоретичні та практичні основи, нормативно-правове, наукове та інституційне забезпечення заповідної справи та формування у них навичок із охорони та управління об’єктами і територіями природно-заповідного фонду та екомережі, їх створення та розширення.

Предмет дисципліни. Рівні, значення, головні загрози та засоби збереження біоландшафтного різноманіття, структурно-функціональна організація природно- заповідного фонду України; міжнародне співробітництво у галузі заповідної справи, охорони і збереження біоландшафтного різноманіття.

Завдання дисципліни:

– надання студентам теоретичних і практичних знань, вироблення у них професійної потреби щодо необхідності покращання екологічного стану країни згідно з конституційним правом населення на чисте довкілля через створення географічно репрезентативної мережі природно-заповідних територій;

– усвідомлення необхідності переходу на збалансоване співвідношення земель природно-заповідного фонду з іншими категоріями лісових земель і визнання його обов’язковою складовою сталого розвитку держави;

– закріплення стереотипу пріоритетності збереження біотичного та ландшафтного різноманіття через формування національної екологічної мережі України, уявлення організації системи екологічно моніторингу природоохоронних територій та управління ними, підвищення рівня екологічної та природоохоронної свідомості

– скласти уяву про сучасний стан, загальні принципи формування мережі об’єктів територій та акваторій природно-заповідного фонду, їх класифікацію, а також про формування екомереж;

– закласти розуміння специфіки наукових досліджень, моніторингу, рекреаційної, освітньої та інформаційної діяльності об’єктів-установ природно-заповідного фонду.

Очікувані результати навчання.Студент, який успішно завершив вивчення дисципліни, повинен вміти застосувати знання в професійній та природоохоронній діяльності для збереження біотичного ландшафтного та різноманіття; виявляти причини загроз, оцінювати рівень загроз популяцій, видів, ценозів та пропонувати або вживати заходи для їх відвернення; обґрунтовувати створення територій та об’єктів природно-заповідного фонду та заходи управління ними; розробляти заходи оптимізації природно-заповідного фонду окремого регіону.

Цей дистанцiйний курс навчання складений у виглядi розгалуженої структури текстових документiв. Вiн розбитий на теми, кожна з яких у свою чергу мiстить лекцiйний матерiал, тест для самоконтролю.

Перед початком вивчення тем дисципліни рекомендуємо ознайомитися з роздiлом «Рекомендації студенту».

Бажаємо успіхів у вивченні дисципліни!

© Хмельницький нацiональний унiверситет
29016 Україна м.Хмельницький вул.Iнститутська 11