Хмельницький нацiональний унiверситет 
 Банки екологiчної iнформацiї
Лабораторна робота: Застосування СУБД Microsoft Access для створення БД екологічної інформації
Створення бази даних екологічної інформації

Перш ніж приступити до створення таблиці, необхідно визначитися із вмістом і типом кожного її стовпця і дати стовпцям назву. Для створення бази даних за допомогою СУБД Access необхідно виконати наступні дії:

1. Увійти в СУБД Access через список програм у пункті «Програми» після натискання клавіші «Пуск».

2. У пункті меню «Файл» вибрати пункт «Створити» (або в додатковому вікні Access відзначити пункт «Нова база даних» і натиснути Enter).

3. У вікні «Файл нової бази даних», що з`явилося, написати ім`я файлу і натиснути кнопку «Створити».

4. У вікні «База даних» із введенням імені бази нажати кнопку «Створити».

5. У вікні «Нова таблиця» вибрати пункт «Конструктор», нажати «ОК».

6. Для кожного поля в першому стовпці необхідно ввести його ім`я, у другому - тип даних. У третьому стовпці можна ввести коментарі. При введенні назв полів, їхніх типів і коментарів слова в лапки брати не потрібно.

7. Коли всі поля таблиці визначені, увійти в меню «Файл» (або клацнути мишкою по піктограмі з дискеткою) і натиснути «Зберегти». При цьому у вікні, що з`явилося, можна ввести назву таблиці і створити ключове поле.

8. Перейти в режим таблиці (нажати піктограму з лінійкою) і приступити до введення даних (перехід від одного поля до іншого здійснюється за допомогою клавіші табуляції).

9. Коли всі дані введені, таблицю потрібно закрити, при цьому дані зберігаються.

Ключове поле означає, що вміст поля повинен бути унікальним, не містити повторюваних значень. Як правило, первинним ключем є назва забруднюючої речовини або її унікальний код у базі даних.

1. Запустити програму MS Access. Пуск -> Программы -> MS Access.

2. Назвати файл lab2_1_XXXXXXXX, де XXXXXXXX - 8 літер прізвища латинськими літерами.

3. В режимі конструктора таблиць створити таблиці, що містять наступні дані (особливу увагу звернути на формат даних, що вводяться у таблицю):

- Забруднюючі Речовини: Код речовини (ціле ХХХ-ХХХХХ), Найменування Речовини, ГДК, Клас небезпечності (в таблицю ввести не менше десяти значень);

- Підприємства: Назва Підприємства, Галузь Промисловості;

- Газоочисне устаткування: Назва Підприємства, Номер Джерела Викиду, Назва Джерела Викиду, Вид Газоочисного Устаткування, Ефективність очистки (%).

- Дільниці Підприємства: Номер Цеху, Назва Цеху, Вид робіт, Кількість Робочих;

3. В режимі таблиці створити таблиці:

- Речовини, що викидаються підприємством: Номер Джерела, Найменування речовини, Код Речовини, Потужність Викиду (г/с);

- Джерела викидів: № Джерела, Висота, Діаметр, Швидкість виходу ГПС, Координати (Х, У). В кожну таблицю внести не менше 10 різних записів.

4. Задати різні режими сортування у таблицях бази даних.

Продовжити виконання лабораторної роботи